Poškozené zboží

OaO ID: 28776 Zodpovězeno: 01. 06. 2021

Plné znění otázky

Poslali jsme zboží zákazníkovi (výdejka MD 504/D 132). Zákazník reklamoval, že část zboží v balíku byla rozbitá - rozbily se barvy ve sklenicích a znehodnotily celý obsah balíku. Zjistil to až po převzetí zboží od dopravce. Zákazník nám poslal písemnou reklamaci s tím, že střepy vyhodil a ostatní poškozené zboží zasílá zpět. Musíme ho přijmout zpět na sklad, i když je nepoužitelné a část chybí (účtovali bychom MD 132/D 504) a vyskladnit ho až v momentě, kdy ho budeme předávat k likvidaci specializované společnosti (MD 548/D 132)? V momentě, kdy ho přijmu poškozené (či chybějící) zpět na sklad, ho SW systém opět nabízí k prodeji, i když ho prodat nemůžeme, to nám komplikuje prodej. Nebo nemusíme toto poškozené zboží přijímat zpět na sklad, ale ponecháme ho vyskladněné původní výdejkou (MD 504/D 132), která se vystavila při původním zaslání zboží zákazníkovi?

Doplňující dotaz:

Všechny náklady účtované na účet 549 budou v případě, že společnost neuplatní nárok na náhradu škody, daňově neuznatelné?

Odpověď