Neplátce DPH

Plné znění otázky

Jsem fyzická osoba, neplátce DPH, vedu daňovou evidenci. Jako fyzická osoba jsem od 1. 4. neplátce DPH. Příspěvkové organizaci jsem pronajímal přístroj (movitou věc) v ceně 100 000 Kč za 12 000 Kč na rok. Fakturace probíhá vždy jednou za rok v červnu, a to za červen – prosinec minulého roku a leden – květen aktuálního roku. Jak mám postupovat při fakturaci, když část nájmu je za období, kdy jsem byl plátce DPH (červen – prosinec minulého roku a leden – březen letošního roku) a část nájmu byla za měsíce, kdy už nejsem plátce DPH (duben – květen letošního roku). Můžu celý nájem fakturovat bez DPH nebo to musím rozdělit na část nájmu s DPH a část bez DPH? A jaký by měl být na faktuře den uskutečnění zdanitelného plnění? A nastala by při fakturaci nějaká změna, pokud bych místo daňové evidence vedl podvojné účetnictví?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 21 zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty