Vedení skladové evidence

OaO ID: 2853 Zodpovězeno: 23. 06. 2008

Plné znění otázky

Muzeum, příspěvková organizace, zřizovatelem je kraj, vedeme podvojné účetnictví, program ale nemá modul ke „skladům“. Vzhledem k tomu, že prodáváme vstupenky a nějaké „staré suvenýry“ – pohledy, publikace, vyhotovuje pracovnice, která má vstupenky a suvenýry měsíčně excelovou tabulku o prodeji (v nákupních cenách). Máme sklad suvenýrů a vstupenek, pokladnu, Horní bránu, Geopark, Žebrák. Pracovnice a paní ředitelka nechtěla pořídit „skladový program“, protože zřizovatel nedal konkrétně na něj peněžní prostředky. Problém spočívá v tom,, že pracovnice má v tabulce chyby (početní, nevydá převodku – výdejku a kusy vstupenek a suvenýrů zahrne do tabulky, vydá převodku – výdejku, kterou já tedy zaúčtuji, ale ona ji do tabulky nezahrne atd.), takže konečné stavy v měsíčních tabulkách vstupenek a suvenýrů se nemohou shodovat se stavem v účetnictví. Já, účetní, chyby hledám, ale to je časově náročné, mám svou práci, kterou musím sama udělat. Když nebudu dělat měsíčně „kontrolorku“ a do účetnictví se tak dostanou nesprávná čísla o prodeji, jak postupovat na konci roku při inventarizaci vstupenek a suvenýrů, když inventarizace je porovnání skutečného stavu se stavem účetním a vyčíslení inventarizačních rozdílů: – excelová tabulka pracovnice bude vykazovat nějaké stavy, – účetnictví také, – a jiný bude skutečný stav. Jak se bude postupovat při rozhodování, co je inventarizační rozdíl? Přestože mám vzhledem ke svému věku již nějaké zkušenosti a znalosti, přivádí mě tato situace do časového presu, přímo k zoufalství, udržet vykazované evidenční stavy stejné s účetnictvím.

Odpověď