Garanční servis

Plné znění otázky

Dovážíme stroje ze třetí země. Tyto stroje následně prodáváme našim zákazníkům nebo si je dáváme do majetku, protože jsme zároveň i půjčovna stavebních strojů. Naši zaměstnanci jsou vyškolení na servis těchto strojů. Zákazník má dvouletou záruku na stroj, během této doby provádíme garanční servisy místo našeho dodavatele. Např. děláme garanční servis po dosažení daných motohodin nebo v případě poruchy, provádíme servis. Pokud je chyba na straně stroje, tak zákazníkovi nic nefakturujeme a podklady garančního servisu zasíláme dodavateli do třetí země. Ten na základě tohoto nám vystaví dobropis na daný servis, ve kterém uvádí čas strávený na opravě, popřípadě nějaký náhradní díl, který se v rámci garance mění. Jak vykazujeme v daňovém přiznání? Opačným znaménkem na řádku 12 DPH. Nebo musíme opravit zpětně řádek č. 7 v daňovém přiznání? Musíme požádat celní úřad, aby změnil JSD? Pokud ano, tak musíme opravdu opravovat řádek 7 zpětně třeba i za ty dva roky? To bychom měli kontaktovat celní úřad, aby opravdu provedli takto zpětně?

Odpověď

Související dokumenty

Související předpisy

§ 23, 42, 72-78e zákona 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty