Skartace primárních účetních dokladů a jejich zaúčtování bez souhlasu Archivu

OaO ID: 30501 Zodpovězeno: 07. 03. 2022

Plné znění otázky

Firma, SRO, má vlastní směrnici na archivaci dokladů, kde si stanovila archivační lhůtu pro archivaci primárních účetních dokladů 10 let. Důvodem je že se jedná o plátce DPH. Současně s doklady je archivováno jejich zaúčtování, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh. Po uplynutí 10 let se ve firmě sejde skartační komise, a pokud ve firmě neprobíhá žádná daňová kontrola a nic podobného rozhodne sama o skartaci účetních dokladů a nechá se skartovat profesionální firmou. O souhlas Archivu NEŽÁDÁ, protože je přesvědčena, že to není nutné. Nyní si jednatel vyslechl při školení významné české lektorky, kde byla nutnost souhlasu zmíněna. Prosím o ujištění, že souhlas Archivu ke skartaci primárních účetních dokladů není třeba a povinnost žádat o souhlas Archiv se týká pouze dokumentů, které mají "možnou trvalou hodnotu". Děkuji

Odpověď