Skartace primárních účetních dokladů a jejich zaúčtování bez souhlasu Archivu

Plné znění otázky

Firma, SRO, má vlastní směrnici na archivaci dokladů, kde si stanovila archivační lhůtu pro archivaci primárních účetních dokladů 10 let. Důvodem je že se jedná o plátce DPH. Současně s doklady je archivováno jejich zaúčtování, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh. Po uplynutí 10 let se ve firmě sejde skartační komise, a pokud ve firmě neprobíhá žádná daňová kontrola a nic podobného rozhodne sama o skartaci účetních dokladů a nechá se skartovat profesionální firmou. O souhlas Archivu NEŽÁDÁ, protože je přesvědčena, že to není nutné. Nyní si jednatel vyslechl při školení významné české lektorky, kde byla nutnost souhlasu zmíněna. Prosím o ujištění, že souhlas Archivu ke skartaci primárních účetních dokladů není třeba a povinnost žádat o souhlas Archiv se týká pouze dokumentů, které mají "možnou trvalou hodnotu". Děkuji

Odpověď