Chybně účtovaná cena zboží r. 2006-2010

OaO ID: 6706 Zodpovězeno: 16. 02. 2011

Plné znění otázky

Zprostředkovatel, společnost s. r. o. nakupovala zboží od výrobce (organizační složky v ČR, mateřská firma Rakousko). Zprostředkovatel si ke zboží přidal marži 10% a následně jej prodával zákazníkovi, tuzemské a. s. Jednalo se o pravidelné dodávky v letech 2006 až 2010. Od roku 2011 požadoval zákazník nakupovat přímo od výrobce a přitom bylo zjištěno, že výrobce prodává toto zboží zprostředkovateli (a ten následně zákazníkovi) za cenu 3x vyšší než je vlastní ceník výrobce. Nyní zákazník nakupuje přímo od výrobce, a zprostředkovatel je vyplácena provize 10%. Na základě tohoto zjištění požaduje zákazník po zprostředkovateli vrácení dvou třetin navíc zaplacených v letech 2006 až 2010. Zprostředkovatel i výrobce souhlasí. Jak by měl zprostředkovatel správně při vracení „přeplatku ve výši desítek tisíc EUR“ zákazníkovi postupovat? Dobropisovat? Bude nutné opravovat přiznání k daním? DPH? Daň z příjmů právnických osob?

Odpověď