Účetní závěrka ve společenství vlastníků jednotek

Plné znění otázky

V roce 2011 vzniklo SVJ, které převzalo i správu domu. Původní správce domu, který pro bytové družstvo dělal uživatelům bytů vyúčtování za rok 2010 v květnu roku 2011, nám nepředal nic s odvoláním na to, že nám byla předána roční účetní závěrka k 31. 12. 2010 a inventura konečných zůstatků na rozvahových účtech. Máme obavu, že nebudeme schopni udělat řádné vyúčtování roku 2011, protože vlastně nevíme, které období bylo zahrnuto do minulého vyúčtování. 1) Co můžeme požadovat od původního správce domu? 2) Existují tzv. pasporty na jednotlivé byty? 3) Do jakého nejpozdějšího termínu je nutno udělat vyúčtování služeb s vlastníky bytů? Je možno zahrnout některou službu až do dalšího roku, pokud nedostaneme včas vyúčtování od dodavatelů? Příklad: faktury za rok 2011 obdržíme v květnu 2012 a bude chybět vyúčtování topení za období 12/2011-2/2012. Je možno zahrnout 12/2011 až do vyúčtování roku 2012?

Odpověď