Postupy dle zákona o veřejných zakázkách po novele z 31. 1. 2012, 2. část

Vydáno: 22 minut čtení

Postupy dle zákona o veřejných zakázkách po novele z 31. 1. 2012
Mg.
Pavel
Bláha
 
Profil zadavatele
Profilem zadavatele je po úpravě míněn elektronický nástroj, prostřednictvím kterého zadavatel podle tohoto zákona uveřejňuje informace a dokumenty ke svým veřejným zakázkám způsobem, který umožňuje neomezený a přímý dálkový přístup, a jehož internetová adresa je uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek.
Požadavky na náležitosti profilu zadavatele stanoví prováděcí právní předpis. Přesné ustanovení o profilu zadavatele je důležité i z toho důvodu, že na něm musí zadavatel v otevřeném řízení, zjednodušeném podlimitním řízení, užším řízení a jednacím řízení s uveřejněním uveřejnit alespoň textovou část zadávací dokumentace ode dne uveřejnění oznámení zadávacího řízení či výzvy k podání nabídek ve zjednodušeném podlimitním řízení, a to alespoň do konce lhůty pro podání nabídek. § 48 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVZ“), jednoznačně stanoví povinnost uveřejnit.
Dále může například zadavateli ve zjednodušeném podlimitním řízení sloužit i k uveřejnění rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče z další účasti v řízení, oznámení o výběru nejvhodnější nabídky, písemnou zprávu zadavatele, dále se na něm uveřejňují smlouvy, výše skutečně uhrazené ceny a seznam dodavatelů zakázky.
Návrh nově upravuje další zákonné pojmy - veřejné zdroje, osoba se zvláštní způsobilostí, dokumentace o veřejné zakázce.
 
Veřejné zdroje podle § 17 písm. u)
*
dotace
poskytnuté ze státního rozpočtu, z rozpočtů obcí a krajů, státních fondů nebo regionální rady regionu soudržnosti,
*
prostředky nebo granty přidělené podle zákona č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejných prostředků granty Evropské unie, nebo
*
dotace
, příspěvky a podpory poskytnuté z veřejných rozpočtů a jiných peněžních fondů cizího státu s výjimkou peněžních fondů spravovaných podnikatelskými subjekty se sídlem nebo bydlištěm v zahraničí,
 
Osoba se zvláštní způsobilostí
Osobou se zvláštní způsobilostí se v písm. v) míní osoba, která je v pracovněprávním vztahu k veřejnému zadavateli zadávajícímu veřejnou zakázku nebo jinému veřejnému zadavateli a absolvovala vzdělávací program dle § 151a ZVZ. Zdálo by se, že nejde o nějak závratnou změnu. Je si ale třeba uvědomit další vztahy a souvislosti, a to včetně dalších ustanovení ZVZ. Zásadní je, že se jedná o osobu s pracovněprávním vztahem k zadavateli. Jde tedy o jeho zaměstnance, který bude mít důležité povinnosti a místo v postupech zadavatele. Jde zejména od 1. 1. 2014 o právo této osoby a povinnost zadavatele zajistit její předběžné vyjádření k zadávacím podmínkám nadlimitní VZ dle § 44 odst. 12. Tato osoba se zvláštní způsobilostí bude muset být povinně u nadlimitních VZ členem hodnotící komise dle § 74 odst. 5) ZVZ. Aby to vše mohl tato osoba činit, bude muset povinně absolvovat přípravný vzdělávací program dle § 151a ZVZ, který připraví MMR. Protože se jedná o činnosti náročné na přípravu a zajištění, byla účinnost uvedených opatření posunuta od 1. 1. 2014.
Zadavatel by si měl dobře rozmyslet s ohledem na počty a objemy nadlimitních zakázek s kolika a jakými zaměstnanci se na uvedené změně nebo doplnění pracovní smlouvy, požadavcích dohodne. Dále by měl bedlivě sledovat vydání prováděcího právního předpisu k přípravě těchto osob a vyhlášení prvních přípravných kursů. Zdá se, že rok 2014 je poměrně daleko, ale příprava osob se zvláštní způsobilostí jistě nebude krátká. Proto by bylo nanejvýš vhodné je urychleně do přípravných kursů i přihlásit sledovat jejich studijní výsledky. Na tom, zda pro své potřeby bude mít dostatek způsobilých osob, může významně váznout schopnost zadavatele vyhlásit a vysoutěžit potřebné nadlimitní zakázky.
 
Dokumentace o veřejné zakázce
Dokumentací o veřejné zakázce se v písm. w) míní souhrn všech dokumentů v listinné či elektronické podobě, jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popřípadě po jeho ukončení, vyžaduje ZVZ, včetně úplného znění originálů nabídek všech dodavatelů a uzavřených smluv.
 
Obecné výjimky z působnosti zákona (§ 18)
Novela s ohledem na požadavek posílení transparentnosti ruší nadbytečnou výjimku, kdy již současné podlimitní hodnoty nestačí na organizaci voleb, a jsou tedy bezpředmětné. Organizaci voleb či referend lze realizovat standardním řízením při použití např. rámcové smlouvy.
Novela umožňuje Vězeňské službě poskytovat podlimitní stavební práce České republice.
 
Hodnota VZ na stavební práce, do které je možné využívat zjednodušené podlimitní řízení
Novela v § 25 písm. b) snižuje hodnotu pro použití zjednodušeného podlimitního řízení u veřejných zakázek na stavební práce na hodnotu do 10 mil. Kč (původně 20 mil. Kč). Zadavatel bude moci i nadále používat standardní podlimitní režim tzn. otevřené nebo užší řízení bez omezení.
Možnosti využití základních druhů výběrových řízení s ohledem na hodnoty VZ specifikují následující tabulky:
                   Možné postupy zadavatele s ohledem na předpokládanou hodnotu veřejné zakázky  +--------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Zadavatel je povinen u každého druhu VZ dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu        | | diskriminace.                                                                                                | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Veřejná zakázka malého rozsahu § 12 odst. 3 ZVZ                                                              | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Veřejný zadavatel je povinen u každého druhu VZ dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení         | | a zákazu diskriminace + případné závazné postupy stanovené vnitřním řídícím aktem; u prostředků z fondů      | | EU -příslušné met. pokyny OP/IOP…                                                                            | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Pokud je zakázka hrazena z účastí SR na financování akce - respektovat požadavky správce rozpočtové kapitoly | | viz Rozhodnutí o registraci akce….                                                                           | +--------------------------------------------------------------------------------------------------------------+ | Podlimitní veřejná zakázka § 12 odst. 2                                                                      | +------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------+ | otevřené řízení § 27 ZVZ                 | bez omezení                                                       | | užší řízení § 28 ZVZ                     | bez omezení                                                       | | jednací řízení s uveřejněním § 29 ZVZ    | při splnění zákonem stanovených podmínek                          | | jednací řízení bez uveřejnění § 34 ZVZ   | při splnění zákonem stanovených podmínek                          | | zjednodušené podlimitní řízení § 38 ZVZ  | bez omezení, od 1. 4. 2012 u stavebních prací jen do 10 mil. Kč.  | +------------------------------------------+-------------------------------------------------------------------+          Nadlimitní veřejná zakázka – nejčastější využívaný druh výběrového řízení  +--------------------------------+----------------------------------------------------+ | otevřené řízení                | § 27 ZVZ bez omezení                               | | užší řízení                    | § 28 ZVZ bez omezení                               | | jednací řízení s uveřejněním   | § 29 ZVZ při splnění zákonem stanovených podmínek  | | jednací řízení bez uveřejnění  | § 34 ZVZ při splnění zákonem         stanovených podmínek  | +--------------------------------+----------------------------------------------------+ 
U řízení, kde to bylo dříve dovoleno, došlo novelou ke zrušení možnosti omezovat počet zájemců ve výběrovém řízení. Týká se veřejných zadavatelů. Jedinou výjimku představují řízení v oblastech dodávek v oblasti a bezpečnosti. Konkrétně se jedná o instituty:
*
Užší řízení - § 28 odst. 2;
*
Jednací řízení s uveřejněním - § 29 odst. 2 a
*
§ 35 Soutěžní dialog.
Při jejich využití veřejný zadavatel nesmí omezit počet zájemců o účast a stanovit maximální počet zájemců vyzývaných k podání nabídky nebo k účasti v soutěž dialogu!!!
 
Zjednodušené podlimitní řízení (§ 38)
Novela mění systematiku uveřejňování informací ve zjednodušeném podlimitním řízení, která je přesunuta do ustanovení k uveřejňování ve Věstníku veřejných zakázek podle § 157, jde-li o podlimitní veřejnou zakázku a uveřejnění oznámení či zrušení profilu zadavatele a § 147a Uveřejňování smluv, výše skutečně uhrazené ceny a seznamu subdodavatelů.
 
Lhůty
Novela zcela zásadním způsobem zasáhla do oblasti lhůt a jejich filosofického pojetí u veřejných zakázek veřejných zadavatelů § 39 a 40.
1.
Veškeré lhůty určené veřejným zadavatelem musejí být stanoveny s ohledem na předmět veřejné zakázky.
2.
Lhůta pro doručení žádostí o účast v užším řízení, jednacím řízení s uveřejněním nebo soutěžním dialogu a požadovaných dokladů prokazujících splnění kvalifikace nesmí být kratší než
*
37 dnů u nadlimitních veřejných zakázek, nebo
*
15 dnů u podlimitních veřejných zakázek.
3.
Lhůta pro podání nabídek nesmí být
*
u nadlimitních veřejných zakázek kratší než
-
52 dny v otevřeném řízení, nebo
-
40 dnů v užším řízení,
*
u podlimitních veřejných zakázek kratší než
-
22 dny v otevřeném řízení, nebo
-
15 dnů v užším řízení a ve zjednodušeném podlimitním řízení.
Obecně odpadla možnost zkrácení lhůt z naléhavých objektivních důvodů. Novela tedy odstraňuje možnost manipulativně zkracovat lhůty pro podání nabídek, která byla někdy zadavateli zneužívána.
4.
Lhůty podle odstavců 2 a 3 se u významných veřejných zakázek prodlužují alespoň o polovinu.
5.
Lhůtu pro podání nabídek stanoví veřejný zadavatel
*
v soutěžním dialogu, v jednacím řízení s uveřejněním a ve zjednodušeném podlimitním řízení ve výzvě k podání nabídek,
*
v jednacím řízení bez uveřejnění ve výzvě k jednání, pokud nebude dohodnuta až v rámci jednání,
*
v řízení na základě rámcové smlouvy podle § 92 ve výzvě k podání nabídky.
6.
Lhůty
*
pro doručení žádostí o účast podle odstavce 2 začínají běžet dnem následujícím po dni zahájení zadávacího řízení,
*
lhůty pro podání nabídek podle odstavce 3 začínají běžet v případě otevřeného řízení a zjednodušeného podlimitního řízení dnem následujícím po dni zahájení zadávacího řízení,
*
v případě užšího řízení, jednacího řízení s uveřejněním, soutěžního dialogu a řízení na základě rámcové smlouvy dnem následujícím po dni odeslání výzvy k podání nabídky a
*
v případě jednacího řízení bez uveřejnění dnem odeslání výzvy k jednání.
Novela provedla detailní specifikaci začátku běhu lhůt podle zvoleného zadávacího řízení.
 
Změny lhůt v zadávacím řízení platných pro veřejného zadavatele (§ 40)
 
§ 40 odst. 1
Pokud veřejný zadavatel uveřejní na profilu zadavatele zadávací dokumentaci v plném rozsahu již ode dne uveřejnění oznámení otevřeného řízení nebo užšího řízení, může zkrátit lhůtu pro podání nabídek o 5 dnů - zůstalo zachováno. Druhá možnost zkrácení lhůt, která spočívala ve využití elektronických prostředků k odeslání oznámení zadávacího řízení o dalších 7 dnů, byla novelou zrušena. Novela zároveň omezuje veřejnému zadavateli možnost zkracování lhůt na základě předběžného oznámení a oznámení zadávacího řízení podaného elektronicky.
 
§ 40 odst. 3
Provede-li veřejný zadavatel úpravy zadávacích podmínek, je povinen současně přiměřeně prodloužit lhůtu pro podání žádostí o účast v zadávacím řízení nebo lhůtu pro podání nabídek, a to podle povahy provedené úpravy. V případě takové změny zadávacích podmínek, která může rozšířit okruh možných dodavatelů, prodlouží zadavatel lhůtu tak, aby od okamžiku změny činila celou původní délku lhůty pro podání žádosti o účast nebo pro podání nabídek. Novela kodifikuje povinnost zadavatele, která byla doposud dovozována na základě rozhodovací praxe. Pokud zadavatel změní zadávací podmínky takovým způsobem, že se může rozšířit okruh subjektů způsobilých podat nabídku, musí být lhůta pro podání nabídek prodloužena o celou původní délku. Dodavatelé, kteří jsou změnou dotčeni, musí mít dostatečnou lhůtu pro podání nabídek.
 
Zadávací dokumentace (§ 44)
V této části novely došlo pouze k technickým zpřesněním. Jednou z nich je, že do technických podmínek byl výslovně uveden odkaz na zvláštní technické podmínky (§ 46a - pořízení automobilů a dopravních prostředků). Dále bylo do odstavce 3. vloženo nové písm i), které stanoví, že požadavek na podání nabídky pouze v elektronické podobě prostřednictvím elektronického nástroje je možný pouze, pokud tak zadavatel stanovil v zadávací dokumentaci. Výraznější změnu spatřujeme v odstavci 4, který se týká znění zadávací dokumentace v případě stavebních prací. Novela sjednocuje specifikaci veřejných zakázek na stavební práce. Stavební práce jsou objemově nejvýznamnější druh veřejných zakázek, přesto dosavadní aplikační praxe ukazuje na zásadní nedostatky ve specifikaci předmětu těchto veřejných zakázek. Nově by MMR na základě zmocnění a ve spolupráci s příslušnými stavebními komorami sestavilo jednoznačný a závazný způsob specifikace předmětu veřejných zakázek na stavby, což přispěje nejen ke zjednodušení zadávacího procesu, ale i k posílení jeho transparentnosti. K tomu vydá MMR prováděcí právní předpis.
Zadavatel si může v zadávací dokumentaci vyhradit požadavek, že určitá věcně vymezená část plnění předmětu veřejné zakázky nesmí být plněna subdodavatelem.
Novela zpřesňuje i možnost zadavatele specifikovat tu část veřejné zakázky, kterou musí plnit hlavní dodavatel. Dle dosavadní aplikační praxe, mohl zadavatel omezit subdodavatelství toliko na objemové finanční vyjádření (jaká část zakázky nesmí být plněna prostřednictvím subdodavatele). Z tohoto důvodu může zadavatel nově vymezit míru subdodavatelství i na věcnou část.
V případě stavebních prací lze nově připustit odkaz na a obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení.
V případě veřejné zakázky na stavební práce je součástí zadávací dokumentace i projekt ke stavbě. S ohledem na běžnou praxi jsou již v projektu vyznačeny přímo konkrétní materiály či dílčí části projektů. Zadavatel je podle dosavadního znění zákona postaven před povinnost upravit konkrétní názvy tak, aby odpovídaly požadavkům zákona na obecné charakteristiky.
Na základě novely zadavatel může použít projektovou dokumentaci včetně vymezených názvů, nicméně musí výslovně v zadávací dokumentaci připustit pro plnění veřejné zakázky použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných řešení.
Mezi nejzásadnější změnu ZVZ v části zadávací dokumentace patří nová povinnost uložená veřejnému zadavateli v nově vloženém odst. 12:
*
K zadávacím podmínkám nadlimitní veřejné zakázky zadávané veřejným zadavatelem se před zahájením zadávacího řízení vyjádří osoba se zvláštní způsobilostí a u nadlimitní veřejné zakázky na stavební práce zadávané veřejným zadavatelem se k zadávacím podmínkám vyjádří rovněž osoba s odbornou způsobilostí podle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě - účinnost pro celý odstavec 12 od 1. 1. 2014. Novela zde ukládá veřejnému zadavateli u nadlimitních veřejných zakázek povinnost zajistit zpracování vyjádření osoby způsobilé, tedy osoby, která absolvovala vzdělávací program MMR k veřejným zakázkám a zároveň u nadlimitních veřejných zakázek na stavby zajistit vyjádření osoby odborně způsobilé podle zákona o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě. Obě vyjádření musí být obsažena v zadávací dokumentaci. O osobě se zvláštní způsobilostí jsme již zevrubně pojednávali v § 17 Pojmy - viz písm. v). Jak jsme již zmiňovali, s ohledem na nutnost odborně dostatečným způsobem uvedené osoby vzdělat, je účinnost tohoto ustanovení odsunuta od 1. 1. 2014, aby by pro přípravu vytvořen dostatečný časový prostor.
*
Další informace v zadávacích podmínkách. Zmínka o nich, a to včetně konkretizaci se objevuje v některých dalších §ZVZ. Jedná se například o tu skutečnost, kdy si zadavatel vyhradí v zadávacích podmínkách zjednodušeného podlimitního řízení, že uveřejnění rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče z další účasti v řízení, oznámení o výběru nejvhodnější nabídky na profilu zadavatele. Šetří si tím jednak náklady na doručování uvedených písemností, ale i starosti s hlídáním lhůt pro okamžik doručení. Tyto doklady zásadní povahy se za doručené považují okamžikem uveřejnění na profilu zadavatele.
 
Obchodní podmínky veřejné zakázky na stavební práce (§ 46d)
*
V této části novela upravuje povinnosti veřejného zadavatele. Veřejný zadavatel u veřejné zakázky na stavební práce stanoví obchodní podmínky v souladu s prováděcím právním předpisem.
*
Zadavatel v obchodních podmínkách stanoví, že technický dozor u téže stavby nesmí provádět dodavatel ani osoba s ním propojená (§ 66a zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů -- podnikatelská seskupení). To neplatí, pokud technický dozor provádí sám zadavatel.
Novela tak reguluje obchodní podmínky u veřejných zakázek na stavební práce tak, že MMR na základě zmocnění vydá závazně tyto podmínky. Obchodní podmínky budou dle důvodové zprávy k návrhu zákona vycházet z praktické zkušenosti stavebních profesních organizací. Zároveň novela stanoví, že technický dozor, projektant a dodavatel nesmí být propojenými osobami. Dané ustanovení si klade za cíl předejít změkčování podmínek realizace stavební dodávky tím, že zainteresované odborné osoby, pokud jsou propojeny, mohou hledat, volit a realizovat pro objednatele méně výhodnou variantu provádění prací a použití materiálů, než připouštěly zadávací podmínky. Propojené osoby jsou vymezeny v obchodním zákoníku.
 
Poskytování zadávací dokumentace dodavatelům (§ 48)
1.
Zadavatel v otevřeném řízení, zjednodušeném podlimitním řízení, užším řízení a jednacím řízení s uveřejněním, s výjimkou postupu sektorového zadavatele podle § 33, uveřejní na profilu zadavatele alespoň textovou část zadávací dokumentace ode dne uveřejnění oznámení zadávacího řízení či výzvy k podání nabídek ve zjednodušeném podlimitním řízení, a to alespoň do konce lhůty pro podání nabídek. Znamená to povinnost uveřejnit. Ta neplatí, pokud by uveřejněním došlo k vyzrazení nebo ohrožení utajovaných informací.
2.
Části zadávací dokumentace, které nebyly uveřejněny na profilu zadavatele, předá či odešle zadavatel dodavateli. Opět se jedná o povinnost předat neuveřejněné části zadávací dokumentace uchazečům o zakázku:
*
v otevřeném řízení nejpozději do 3 pracovních dnů,
*
ve zjednodušeném podlimitním řízení nejpozději do 2 pracovních dnů ode dne doručení písemné žádosti dodavatele.
3.
Nabídku může podat rovněž dodavatel, který nepožádal zadavatele o poskytnutí zadávací dokumentace nebo který si zadávací dokumentaci nevyzvedl = zůstalo zachováno.
Zadavatel v užším řízení a v jednacím řízení s uveřejněním uvede ve výzvě k podání nabídek informaci o uveřejnění zadávací dokumentace na profilu zadavatele.
Zadavatel v jednacím řízení bez uveřejnění, veřejný zadavatel v soutěžním dialogu a sektorový zadavatel v jednacím řízení s uveřejněním při postupu podle § 33:
a)
poskytne zadávací dokumentaci jako přílohu výzvy k podání nabídek,
b)
uvede ve výzvě k podání nabídek informaci o uveřejnění zadávací dokumentace na profilu zadavatele, pokud zadávací dokumentaci takto uveřejnil,
c)
předá či zašle zadávací dokumentaci v listinné či elektronické podobě dodavateli do 3 pracovních dnů ode dne doručení písemné žádosti dodavatele o její poskytnutí, nebo
d)
uvede adresu, kde je možno požádat o poskytnutí zadávací dokumentace, pokud je k dispozici u jiné osoby než zadavatele; v takovém případě předá či zašle zadávací dokumentaci v listinné či elektronické podobě dodavateli tato jiná osoba do 3 pracovních dnů ode dne doručení žádosti dodavatele o její poskytnutí.
Pokud zadavatel v užším řízení, jednacím řízení s uveřejněním nebo soutěžním dialogu nestanoví požadavky k prokázání kvalifikace v zadávací dokumentaci, uveřejní na profilu zadavatele kvalifikační dokumentaci ode dne uveřejnění oznámení zadávacího řízení.
Zadavatel si může v zadávacích podmínkách vyhradit právo požadovat úhradu nákladů souvisejících s poskytnutím částí zadávací dokumentace, které nebyly uveřejněny na profilu zadavatele. V takovém případě uvede v zadávacích podmínkách výši nákladů na reprodukci, nákladů na balné a poštovné a současně stanoví platební podmínky související s poskytnutím. Zadavatel však nesmí požadovat úhradu těchto nákladů přesahující obvyklé náklady.
 
Dodatečné informace k zadávacím podmínkám (§ 49)
Dodavatel je oprávněn po zadavateli požadovat písemně dodatečné informace k zadávacím podmínkám. Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 6 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek; jde-li o zadávací řízení, ve kterém jsou lhůty stanoveny podle § 39 odst. 3 písm. b) bodu 2 (podlimitní VZ, užší řízení [dále jen „UŘ“] a zjednodušené podlimitní řízení [dále jen „ZjPř“]), nejpozději 5 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek . Novela tedy znovu zavádí lhůty vymezující okamžik, do kterého může dodavatel požádat o dodatečné informace. Tato lhůta byla zákonem č. 179/2010 Sb. odstraněna, ovšem aplikační praxe ukázala na její časté zneužívání ze strany dodavatelů, kteří žádostmi na poslední chvíli blokovali zadávací řízení.
Zadavatel odešle dodatečné informace k zadávacím podmínkám, případně související dokumenty, nejpozději do 4 (lhůta o 1 den zkrácena) pracovních dnů po doručení žádosti. Pokud se jedná o zadávací řízení, ve kterém jsou lhůty stanoveny podle § 39 odst. 3 písm. b) bodu 2, nejpozději do 3 pracovních dnů po doručení žádosti o dodatečné informace.
Zadavatel vždy uveřejní dodatečné informace včetně přesného znění žádosti stejným způsobem, jakým uveřejnil textovou část zadávací dokumentace nebo kvalifikační dokumentaci!!!
V odstavci 5 je upraveno, že pokud je to pro plnění veřejné zakázky či zpracování nabídky nezbytné, umožní zadavatel prohlídku místa plnění v době jím určené v zadávacích podmínkách všem dodavatelům, kteří mají zájem na podání nabídky (???Jak to zjistit a realizovat???) v otevřeném řízení, ve zjednodušeném podlimitním řízení, nebo všem zájemcům, kteří byli vyzváni k podání nabídky v užším řízení, v jednacím řízení s uveřejněním nebo k účasti v soutěžním dialogu.
Prohlídku místa plnění musí zadavatel umožnit nejpozději 12 dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek:
*
jde-li o zadávací řízení, ve kterém jsou lhůty stanoveny podle § 39 odst. 3 písm. a) bodu 3 nebo podle § 41 odst. 5 (sektorový zadavatel), nejpozději 7 dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek,
*
a jde-li o zadávací řízení, ve kterém jsou lhůty stanoveny podle § 39 odst. 3 písm. b) bodu 2 (podlimitní VZ, UŘ a ZjPř.), nebo 3, nejpozději 5 dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek. U zjednodušeného podlimitního řízení oznámí zadavatel potřebné informace o umožnění prohlídky místa plnění na profilu zadavatele.
Pokračování v příštím vydání časopisu UNES. Dále následuje doplnění přehledu limitů pro určení veřejných zakázek k první části příspěvku, který jsme uveřejnili v č. 4/2012 časopisu UNES.
 
Doplnění limitů pro určení veřejných zakázek k I. části příspěvku
(uveřejněno v č. 4/2010)
  +---------------------------------------------------------------------------------+ | Limity ZVZ v části dodávky a služby (obecně všechny služby) pro ÚSC a jejich    | | příspěvkové organizace:                                                         | | Dodávky a Služby - týká se ÚSC + PO ÚSC                                         | | Do 31. 3. 2012                                                                  | +-----+-----------------+-----+-----------------+---------------------------------+ | Od  |         0 Kč    | Do  | 1 999 999 Kč    | Veřejná zakázka malého rozsahu  | | Od  | 2 000 000 Kč    | Do  | 5 009 999 Kč ^  | Podlimitní veřejná zakázka      | | Od  | 5 010 000 Kč ^  |     |                 | Nadlimitní veřejná zakázka      | |     | = +13 000       |     |                 |                                 | +-----+-----------------+-----+-----------------+---------------------------------+   +-----------------------------------------------------------------------------+ | Dodávky a Služby - ÚSC + PO ÚSC                                             | | Od 1. 4. 2012                                                               | +-----+----------------+-----+--------------+---------------------------------+ | Od  | 0 Kč           | Do  | 999 999 Kč v | Veřejná zakázka malého rozsahu  | | Od  | 1 000 000 Kč v | Do  | 5 009 999 Kč | Podlimitní veřejná zakázka      | |     |  = -1 000 000  |     |              |                                 | | Od  | 5 010 000 Kč   |     |              | Nadlimitní veřejná zakázka      | +-----+----------------+-----+--------------+---------------------------------+