Úplata za vzdělávání ve školách zřizovaných státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí dle vyhlášky č.71/2005 Sb.

Plné znění otázky

Nejsem si jistá, zda postupuji správně při výpočtu úplaty za vzdělávání dle vyhlášky č.71/2005 Sb. Postupuji takto: Od skutečných nákladů roku 2005 odečtu tyto náklady: - náklady na platy a náhrady platů atd. hrazené ze státního rozpočtu - náklady na pojistné na sociální zabezpečení, na příspěvek na státní politiku zaměstnanosti a na úhradu pojistného na všeobecné zdravotní pojištění hrazené ze státního rozpočtu - příděly do fondu kulturních a sociálních potřeb hrazené ze státního rozpočtu - ostatní náklady vyplývající z pracovně právních vztahů hrazené ze státního rozpočtu - další vzdělávání pedagogických pracovníků hrazené ze státního rozpočtu - odpisy (které jsou nákladem, nikoli však výdajem)a hradíme je z vlastních prostředků Získám výdaje roku 2005, které navýším o 10 %. Takto vypočítám maximální částku, kterou mohu vybrat od rodičů jako úplatu za vzdělávání v roce 2006. Spatřuji však problém v tom, že odpisy jsou nákladem, nikoli však výdajem a proto se o tuto částku snižuje základ pro výpočet úplaty za vzdělávání. Odpisy jsou dosti velkou částkou a značně snižují základ pro výpočet úplaty za vzdělávání. V případě, že třeba v příštím roce budeme plánovat rozsáhlejší opravy a údržbu, zvýší se v porovnání s předchozími lety provozní náklady a částka získaná jako úplata za vzdělávání ve výši 110 % nebude stačit. Pokud je tedy způsob výpočtu, který jsem výše popsala správný, hrozí nedostatek finančních prostředků na zajištění provozu školy. Pokud by základnou pro výpočet úplaty za vzdělání byly náklady na provoz snížené pouze o veškeré náklady financované ze státního rozpočtu tento problém bych vůbec nemusela řešit. Uniká mi smysl tohoto nařízení, pokud jsem ho pochopila dobře.

Odpověď