Splnění podmínek zákona AML zákona
Plné znění otázky
Jsme účetní firma podnikající na základě ŽO, tedy jsme od 1. 2. 2025 do 3. 3. 2025 jako povinné osoby povinni nahlásit kontaktní osoby prostřednictvím formuláře FAÚ. Tzn. že hlásíme za naši firmu, která má jediného společníka, povinnou osobu, kontaktní osobu a to je všechno? A pak máme danou povinnost identifikovat a kontrolovat klienty, vést o tom záznamy, smlouvy atd.? Nebo jsme povinni jako povinné osoby nahlásit kontaktní osobu za naši firmu a pak z každé firmy, pro které vedeme účetnictví, nahlásit i jejich kontaktní osoby? Dle zákona se má vést písemná analýza rizik, četli jsme, že na účetní firmy se toto nevztahuje. Dále školení 1× ročně –´platí to i pro účetní firmy? Kdo má provádět školení a vypracování analýz rizik a další dokumentaci uvedenou v AML zákoně? Můžeme sami? A to my máme školit i naše klienty?