Poskytnuté produkty zdarma influencerům, odběratelům, potenciálním zákazníkům na veletrzích – daňová uznatelnost, odpočet DPH

Plné znění otázky

Jsme kosmetická společnost a své produkty bezplatně poskytujeme influencerům, kteří nás následně propagují na sociálních sítích anebo dáváme produkty jako dárky k větším nákupům/akcím, či je poskytujeme jako vzorky/testry velkým odběratelům, aby je mohli vystavit na prodejnách. Anebo když se účastníme nějakého veletrhu, tak tam poskytujeme také produkty zdarma. Naše produkty jsou téměř vždy vyšší než hranice 500 Kč, aby se to dalo považovat jako reklamní předmět. Jak toto účetně a daňově řešit při výdeji produktů ze skladu? S influencery smlouvu většinou nemáme, ale oni nám následně posílají za své služby fakturu. A co se týče poskytování testrů, tak někdy to jsou opravdu testry, které dostaneme od dodavatelů zdarma, ale zhruba v polovině případů se jedná spíše o produkty nakoupené za reálnou prodejní cenu. Můžeme toto brát jako podporu prodeje, že za to očekáváme protiplnění (od influ reklamu, od poskytnutí dárku/testru znovu nakoupení si u nás) čili si je vyskladňovat do daňových nákladů a nevracet již nárokovanou DPH zpět státu? Anebo co je nad 500 Kč by mělo být nedaňové + navíc dodaňovat a DPH státu vracet? 

Odpověď

Související dokumenty