Poslední novinky v legislativě

Vydáno: 18 minut čtení

V následujícím příspěvku bychom se blíže věnovali změnám v právních předpisech, které se mohou týkat praxe neziskových subjektů. Připravili jsme pro Vás přehled změn v daňové oblasti, který volně navazuje na příspěvek , který jsme uveřejnili v časopisu UNES č. 7-8/2020 na s. 3.

Poslední novinky v legislativě
Ing.
Zdeněk
Morávek,
daňový poradce
Rozšíření možnosti žádat o kompenzační
bonus
Pokud to vezmeme popořádku, začněme zákonem č. 331/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2020 Sb., o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2, ve znění pozdějších předpisů, kterým došlo k další změně zákona č. 159/2020 Sb., o kompenzačním bonusu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 159/2020 Sb.“). Tentokrát se možnost žádat o kompenzační
bonus
týká zaměstnanců pracujících na dohody mimo pracovní poměr. Rozšíření možnosti žádat o kompenzační
bonus
cílí na skupinu osob vykonávajících práci na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti, u nichž došlo z důvodu mimořádné situace způsobené epidemií koronaviru ke snížení či úplnému výpadku příjmů z této činnosti. Tento výpadek jim přitom nemůže být kompenzován žádným ze série podpůrných opatření. Kompenzačního bonusu pro osoby vykonávající práci na základě dohod o práci konané mimo pracovní poměr tedy mohou využít mimo jiné též osoby, které jsou zároveň osobami samostatně výdělečně činnými (dále jen „OSVČ“) či společníkem s. r. o., avšak nesplňují zákonné podmínky pro výplatu kompenzačního bonusu pro OSVČ a pro společníky s. r. o. Důvodem může být například fakt, že výkon samostatné činnosti OSVČ nebo výkon činnosti společnosti společníka s. r. o. nebyl mimořádnou situací způsobenou šířením koronaviru nijak postižen.
Nárok na tento typ kompenzačního bonusu má osoba, která vykonávala v rozhodném období práci na základě dohody o provedení práce nebo dohody o pracovní činnosti podle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů, a v důsledku toho byla v tomto období alespoň čtyři kalendářní měsíce účastna nemocenského pojištění. Rozhodným obdobím je období od 1. 10. 2019 do 31. 3. 2020.
Výše kompenzačního bonusu podle § 2aa zákona č. 159/2020 Sb. činí 350 Kč za každý kalendářní den bonusového období.
Zákonem č. 338/2020 Sb. došlo k novele zákona č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů, a novele zákona č. 89/1995 Sb., o spořitelních a úvěrních družstvech a některých opatřeních s tím souvisejících a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů. Zákon posiluje ochranu klientů bank v případech, kdy by došlo k přeměně či jakékoli dispozici s obchodním závodem banky nebo jeho částí, řeší některé problémy spojené s procesem odnímání bankovní licence a zefektivňuje jej a provádí dílčí změny související se zkušenostmi s fungováním českého systému pojištění vkladů. Současně se prostřednictvím zákona provádějí změny technického charakteru za účelem usnadnění výkladu zákona či zpřesnění, resp. doplnění implementace práva Evropské unie. Zákon nabývá účinnosti dnem 1. 10. 2020.
Zákonem č. 343/2020 Sb. se mění některé daňové zákony v souvislosti s implementací daňových předpisů Evropské unie a v oblasti zamezení dvojímu zdanění. Novelizuje se zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o daních z příjmů“), zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních, ve znění pozdějších předpisů. Jedná se sice o změny významných daňových zákonů, ale změny se skutečně týkají výhradně mezinárodního zdanění nebo případů s mezinárodním prvkem.
Za zmínku určitě stojí také novela zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, provedená zákonem č. 349/2020 Sb., která doplňuje zvláštní pravidla při omezení osobní přítomnosti dětí, žáků a studentů ve školách v § 184a.
Pod č. 381/2020 Sb. bylo zveřejněno nařízení vlády o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2019, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2019, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2021 a základní výměry důchodu stanovené pro rok 2021 a o zvýšení důchodů v roce 2021. Jedná se o významný parametr z pohledu důchodového pojištění a výše důchodů. Současně je tímto nařízením vlády zveřejněna i výše zvýšení důchodů pro rok 2021.
 
Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí se zpětnou platností
Zákonem č. 386/2020 Sb. dochází ke zrušení zákonného opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí. Daň z nabytí je tedy zrušena a pokud k převodu nemovité věci došlo po 1. 12. 2019, daň se již neplatí. Pokud byla daň z některého z těchto převodů již zaplacena, je možné požádat o její vrácení.
Současně také dochází k novele zákona o daních z příjmů. Novela má 16 bodů a 5 bodů přechodných ustanovení, kromě změn navazujících přímo na zrušení daně z nabytí nemovitých věcí. Kromě toho se prodlužuje lhůta pro osvobození daně z příjmů fyzických osob v případě prodeje nemovitých věcí z 5 na 10 let a také snížení výše odpočtu úroků z hypotečního úvěru nebo úvěru ze stavebního spoření použitého na uspokojení bytové potřeby, a to z 300 000 Kč na 150 000 Kč ročně.
Předpisy měsíce září byly uzavřeny vyhlášením nouzového stavu a přijetím krizového opatření, tedy usnesením vlády č. 391/2020 Sb. a usnesením vlády č. 392/2020 Sb. Dále navazovala celý říjen příslušná usnesení vlády, která upravovala jednotlivá omezení.
Upozornit je určitě vhodné také na vyhlášku MŠMT ČR č. 423/2020 Sb., kterou se mění některé vyhlášky v oblasti školství. Konkrétně je to vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném školství, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 33/2005 Sb., o jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky a státních jazykových zkouškách, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Změny řeší režim školného či úplat za poskytované služby v případě, že je výuka poskytována distanční formou.
Dále bylo pod č. 435/2020 Sb. zveřejněno sdělení MPSV ČR, kterým se vyhlašuje pro účely nemocenského pojištění výše redukčních hranic pro úpravu denního vyměřovacího základu platných v roce 2021. Pro rok 2021 činí první redukční hranice 1 182 Kč, druhá redukční hranice 1 773 Kč a třetí redukční hranice 3 545 Kč. Současně vyšlo sdělení MPSV ČR č. 436/2020 Sb., kterým se zvyšuje částka rozhodná pro účast zaměstnanců na nemocenském pojištění na 3 500 Kč, a to od 1. 1. 2021. V současné době činí tato částka 3 000 Kč.
 
Úprava nároku na ošetřovné
Pod č. 438/2020 Sb. byl zveřejněn zákon o úpravách poskytování ošetřovného v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii a o změně zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů. Nárok na ošetřovné má zaměstnanec, který nemůže vykonávat v zaměstnání práci z důvodu ošetřování/péče o:
dítě mladší 10 let (v době uplatnění nároku na ošetřovné musí být dítě mladší 10 let),
nezaopatřené děti (nejdéle však do 26. roku věku) účastnící se školní docházky závislé na péči jiné osoby (již od stupně I.),
osoby starší 10 let, závislé na péči jiné osoby využívající služby denních, týdenních stacionářů a obdobných zařízení,
děti, které se nemohou účastnit výuky z důvodu nařízení karantény v rodině.
Tyto podmínky platí i pro samoživitele/samoživitelky.
Podle schválené právní úpravy mají nárok na ošetřovné za výše uvedených podmínek v době mimořádných opatření i osoby pracující na dohodu o provedení práce nebo o pracovní činnosti, pokud je za ně odváděno sociální pojištění.
Dále je vhodné doplnit, že nárok na ošetřovné budou mít i OSVČ; stejně jako na jaře realizuje tuto oblast Ministerstvo průmyslu a obchodu. Vláda schválila návrh na podporu podnikatelů, kteří kvůli uzavření školy nebo jiného zařízení nemohou plnohodnotně podnikat a pečují o dítě do 10 let či hendikepovaného blízkého.
Podle schválené právní úpravy se o ošetřovné žádá za uplynulý kalendářní měsíc, tedy na začátku měsíce listopadu za měsíc říjen. Potvrzení od školy o jejím uzavření již k žádosti není potřeba, tiskopis příslušné žádosti je zveřejněn na stránkách ČSSZ. Nárok na ošetřovné je po celou dobu uzavření škol, zaniká však skončením zaměstnání. Výše ošetřovného činí od prvního kalendářního dne 70 % redukovaného denního vyměřovacího základu, u plného úvazku bude výše dávky činit minimálně 400 Kč. Je vhodné doplnit, že obdobně jako v jarních měsících je možné se neomezeně střídat v péči o dítě pouze s jednou osobou a stejně jako na jaře platí podmínka, že střídání není možné v průběhu stejného dne.
 
Vyšlo v posledních Finančních zpravodajích Ministerstva financí
Ve Finančním zpravodaji č. 22/2020 bylo zveřejněno nové rozhodnutí o prominutí daně, příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události. Uvedením rozhodnutím se promíjí:
úrok z prodlení vzniklý na dani z přidané hodnoty za zdaňovací období září roku 2020, říjen roku 2020 a listopad roku 2020, popř. na dani z přidané hodnoty za zdaňovací období III. čtvrtletí roku 2020, dojde-li k úhradě daně, k níž se úrok z prodlení váže, nejpozději dne 31. 12. 2020; tím fakticky dochází k posunutí termínu splatnosti na 31. 12. 2020,
zálohy na daň silniční na zdaňovací období roku 2020 splatné 15. 4. 2020, 15. 7. 2020, 15. 10. 2020 a 15. 12. 2020,
zálohy na daň z příjmů splatné v období od 15. 10. 2020 do 15. 12. 2020.
Toto prominutí se týká daňových subjektů, podnikatelských i nepodnikatelských, u nichž nadpoloviční část příjmů pochází ze zakázaných nebo omezených činností. Jako rozhodný časový úsek pro posouzení, v jakém rozsahu příjmy dotčeného subjektu pocházejí ze zakázaných nebo omezených činností, bylo zvoleno období červen až září roku 2020, kdy činnosti tohoto charakteru v České republice v zásadě nebyly utlumeny. Prominutí je zároveň podmíněno tím, že daňový subjekt skutečnost, že převažující část jeho příjmů v rozhodném období pocházela z činností zakázaných nebo omezených Usnesením vlády České republiky o přijetí krizového opatření ze dne 12. 10. 2020 č. 1021, oznámí příslušnému finančnímu úřadu. Oznámení může být zasláno i prostým emailem.
Je ale potřeba zdůraznit, že prominutím záloh na dani silniční a dani z příjmů nedochází k prominutí samotné daně. To znamená, že daň bude doplacena v celkové výši při podání daňového přiznání, pouze nevzniká povinnost hradit zálohy v průběhu zdaňovacího období.
V případě daně z přidané hodnoty tímto rozhodnutím nedochází k prominutí pokuty za opožděné tvrzení daně, tj. daňová přiznání i kontrolní hlášení je stále nutno podat v zákonné lhůtě.
Dále se tímto rozhodnutím promíjí DPH plátcům DPH při bezúplatném dodání základních potřeb vyvolaných touto mimořádnou událostí, kterými jsou zejména testovací soupravy nebo přístroje a nástroje používané k diagnostice COVID-19, roušky, respirátory, ochranné oděvy a podobné zboží určené pro ochranu obličeje, očí, rukou, dále teploměry, zdravotnické prostředky, zdravotnický spotřební materiál a rovněž dezinfekční prostředky, které napomá­hají omezení šíření viru SARS-CoV-2. Tímto rozhodnutím se promíjí daň z přidané hodnoty, kterou jsou plátci povinni uplatnit při bezúplatném dodání tohoto základního zboží, popř. bezúplatném dodání zboží určeného pro jeho výrobu, a to ve stanoveném časovém rozmezí. V případě, že plátce dodá bezúplatně zboží a bude se na něj vztahovat prominutí podle tohoto rozhodnutí, bude mu nárok na odpočet daně u přijatého zdanitelného plnění zachován.
V případě plátců, kterých se toto prominutí bude týkat, doporučuji důkladné nastudování podmínek uvedených v rozhodnutí.
Ve Finančním zpravodaji č. 25/2020 Sb. bylo zveřejněno další rozhodnutí o prominutí příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události. To se týká daňových subjektů, na něž nedopadá prominutí příslušenství daně a zálohy na daň podle výše uvedeného rozhodnutí zveřejněného ve Finančním zpravodaji č. 22/2020. Jedná se tedy o podnikatelské i nepodnikatelské subjekty, u nichž nadpoloviční část příjmů pochází z maloobchodního prodeje a prodeje a poskytování služeb v provozovnách, a to s výjimkou subjektů, které mohly v činnosti pokračovat i po dalším zpřísnění mimořádných opatření. Jedná se tedy o reakci na další omezení činnosti maloobchodu a poskytování služeb v reakci na rostoucí počty nakažených. I těmto subjektům tak bude prominut:
úrok z prodlení vzniklý na dani z přidané hodnoty za zdaňovací období září 2020, říjen 2020 a listopad 2020, popř. na dani z přidané hodnoty za zdaňovací období III. čtvrtletí 2020, dojde-li k úhradě daně, k níž se úrok z prodlení váže, nejpozději dne 31. 12. 2020; opět tak fakticky dochází k posunutí splatnosti této daně na 31. 12. 2020,
zálohy na daň silniční na zdaňovací období roku 2020 splatné 15. 4. 2020, 15. 7. 2020, 15. 10. 2020 a 15. 12. 2020,
zálohy na daň z příjmů splatné v období od 15. 10. 2020 do 15. 12. 2020.
Jako rozhodný časový úsek pro posouzení, v jakém rozsahu příjmy dotčeného subjektu pocházejí ze zakázaných nebo omezených činností, bylo opět, stejně jako v předchozím rozhodnutí, zvoleno období červen až září roku 2020, kdy maloobchodní prodej a prodej a poskytování služeb v provozovnách v České republice v zásadě nebyly utlumeny. Prominutí je zároveň podmíněno tím, že daňový subjekt skutečnost, že převažující část jeho příjmů v rozhodném období pocházela z činností zakázaných nebo omezených usnesením vlády, oznámí příslušnému finančnímu úřadu.
I v tomto případě platí, že prominutím záloh na dani silniční a dani z příjmů nedochází k prominutí samotné daně a v případě daně z přidané hodnoty tímto rozhodnutím nedochází k prominutí pokuty za opožděné tvrzení daně. Daňová přiznání i kontrolní hlášení je tedy stále nutno podat v zákonné lhůtě.
Ještě doplňme, že k uvedeným rozhodnutím o prominutí daně, příslušenství daně a zálohy na daň z důvodu mimořádné události vydalo Ministerstvo financí ČR Informaci č. 03/2020. Kromě výše uvedených informací je dále uvedeno, že daňové subjekty, které hradí daň silniční, se dělí na dvě skupiny:
1.
Pokud patří mezi vybrané subjekty definované ve výše uvedeném rozhodnutí, jsou jim prominuty všechny zálohy na rok 2020, přičemž daň za zdaňovací období 2020 mohou uhradit do konce ledna 2021 v rámci řádně podaného daňového přiznání.
2.
Pokud nepatří mezi vybrané subjekty, tzn. patří mezi všechny ostatní, na které nedopadá shora uvedené rozhodnutí, bylo u nich v souvislosti s výskytem koronaviru v první polovině roku 2020 u daně silniční rozhodnuto o prominutí příslušenství daně spojeného s pozdní úhradou záloh na daň silniční splatných do 15. 4. 2020 a do 15. 7. 2020, dojde-li ke splnění platebních povinností nejpozději do 15. 10. 2020. Uvedené prominutí se vztahuje i na případy, kdy bylo povoleno posečkání s placením těchto záloh na delší období než do dne 15. 10. 2020 a daňový subjekt přesto zálohy na dani silniční do 15. 10. 2020 uhradí.
Pokud by zálohy u daňových subjektů uvedených v bodě 2. byly uhrazeny po 15. 10. 2020, nebudou úroky ve smyslu citovaného rozhodnutí prominuty.
Aby mohl být dotčeným daňovým subjektům prominut úrok z prodlení vzniklý na dani z přidané hodnoty nebo zálohy na daň z příjmů a daň silniční, musí oznámit splnění podmínky nadpoloviční části příjmů pocházející z činností, které byly zakázány či omezeny, příslušnému správci daně. Vzor oznámení je k dispozici na webových stránkách Finanční správy a lze jej podat i e-mailem: vytištěné oznámení je potřeba podepsat, naskenovat a poslat na emailovou adresu příslušného územního pracoviště, kde má daňový subjekt uložený daňový spis. Finanční správa postupně nasadila další možnost podání oznámení pro veřejnost. S ohledem na nutné kroky, které správce daně musí učinit pro správnou evidenci daňových povinností, resp. nutnost zohlednit předmětné rozhodnutí v předpisech daňových povinností, Finanční správa doporučuje, aby dotčené daňové subjekty předmětné oznámení podávaly nejpozději v den povinnosti podání daňového přiznání ve vazbě na DPH nebo v den splatnosti prominutých záloh na dani silniční či dani z příjmů, resp. s ohledem na splatnost některých záloh již dne 15. 10. 2020, nejlépe do 31. 10. 2020.
Součástí uvedeného materiálu je vzor oznámení o splnění podmínek pro prominutí daně, příslušenství daně a zálohy na daň a pokyny k vyplnění tohoto oznámení.
Ze stránek Ministerstva financí ČR upozorňuji na opět doplněné stránky k problematice opatření v souvislosti s koronavirem https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/koronavirus-covid-19.
Na stránkách finanční správy je nutné upozornit na novou sekci věnovanou kompenzačnímu bonusu pro dohodáře pod odkazem https://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/media-a-verejnost/nouzovy-stav/Pomoc_osobam_cinnym_na_zaklade_dohody.
Dále byly zveřejněny bližší informace k zákonu č. 343/2020 Sb., a to pod odkazem https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/dan-z-pridane-hodnoty/informace-stanoviska-a-sdeleni/novela-zakona-o-dph-nabyva-ucinnosti-dnem-1-9-2020. Pod odkazem https://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-seznam-dani/Informace_k_novele_ZDPH_2020-09.pdf byly zveřejněny bližší informace a výklad k jednotlivým změnám provedeným uvedeným zákonem.
Ve Finančním zpravodaji č. 14/2020 byl zveřejněn dodatek č. 5 k pokynu č. D-29 k prominutí pokut za nepodání kontrolního hlášení a současně bylo zveřejněno aktuální platné znění tohoto důležitého pokynu.
Dále upozorněme na zveřejněné informace o zrušení daně z nabytí nemovitých věcí včetně vzoru žádosti o vrácení této daně, pokud byla zaplacena ještě před jejím zrušením: https://www.financnisprava.cz/cs/dane/dane/dan-z-nabyti-nemovitych-veci/informace-stanoviska-sdeleni/vzor-zadosti-o-vraceni-preplatku-dznnv-10931.
Za upozornění určitě stojí i informace o zahájení přijímání žádostí o kompenzační
bonus
, a to i přesto, že předmětná zákonná úprava ještě nebyla přijata. Blíže viz https://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/novinky/2020/FS-zacina-prijimat-zadosti-o-KB-10993.
Lze očekávat, že v souvislosti s probíhající druhou vlnou epidemie koronaviru budou související právní předpisy dále přibývat, zejména s ohledem na případné
kompenzace
a podpory postiženým oblastem ekonomiky.

Související dokumenty

Zákony

21/1992 Sb., o bankách
Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů
89/1995 Sb., o státní statistické službě
Zákon č. 353/2003 Sb., o spotřebních daních
Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty
561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění
Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce
Zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní a o změně dalších souvisejících zákonů
292/2013 Sb., o zvláštních řízeních soudních
Zákon č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí
159/2020 Sb., o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2
331/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2020 Sb., o kompenzačním bonusu v souvislosti s krizovými opatřeními v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2, ve znění pozdějších předpisů
338/2020 Sb.,kterým se mění zákon č. 21/1992 Sb., o bankách, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 87/1995 Sb., o spořitelních a úvěrních družstvech a některých opatřeních s tím souvisejících a o doplnění zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů
343/2020 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s implementací daňových předpisů Evropské unie a v oblasti zamezení dvojímu zdanění
349/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
386/2020 Sb., kterým se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů, a mění a zrušují další související právní předpisy
391/2020 Sb., o vyhlášení nouzového stavu pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ na území České republiky na dobu od 00:00 hodin dne 5. října 2020 na dobu 30 dnů
392/2020 Sb., o přijetí krizového opatření (hromadné akce, stravovací služby)
435/2020 Sb., kterým se vyhlašuje pro účely nemocenského pojištění výše redukčních hranic pro úpravu denního vyměřovacího základu platných v roce 2021
436/2020 Sb., kterým se vyhlašuje zvýšení částky rozhodné pro účast zaměstnanců na nemocenském pojištění
438/2020 Sb., o úpravách poskytování ošetřovného v souvislosti s mimořádnými opatřeními při epidemii a o změně zákona č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů

Nařízení vlády

381/2020 Sb., o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2019, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2019, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2021 a základní výměry důchodu stanovené pro rok 2021 a o zvýšení důchodů v roce 2021

Vyhlášky

10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání
14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
33/2005 Sb., o jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky a státních jazykových zkouškách
71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání
74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání
25/2020 Sb., o předepisování léčivých přípravků při poskytování veterinární péče
423/2020 Sb., kterou se mění některé vyhlášky v oblasti školství