Doklad o použití
Koncem dubna byl na operativní leasing pořízen automobil, hybrid, jednatel bude od května používat i k soukromým účelům. Ve výplatě se přidaní 0,5%, to je mi jasné. Dále si bude hradit soukromé kilometry a tam nastává problém, jak bude vykazovat, když automobil je na hybridní pohon? Jak se vykáže, kolik km ujel na benzín a kolik na elektřinu pro soukromé účely? Navíc automobil bude dobíjet doma, takže tam by zase měl vyúčtovat nějakou částku na firmu (cesty pro firemní účely). Náhrady bychom použili dle vyhlášky, ale jak vykázat ten poměr? A DPH se vypočítá z celkové částky koeficientem? Výše náhrady ve vyhlášce je vč. DPH? A další dotaz se týká DPH. Jedná se o operativní leasing, takže nám každý měsíc bude chodit faktura za pronájem vozidla, plus budou nějaké další náklady myčka, spotřební materiál apod. DPH bychom tedy měli pokrátit poměrem soukromé/firemní km. Jaký je prosím správný a nejjednodušší postup? Máme krátit měsíčně vždy podle soukromých km u jednotlivých dokladů? A jak by se pak pokrácený daňový doklad účtoval a jak by se vykázalo v přiznání k DPH? Nebo můžeme v průběhu roku DPH uplatňovat v plné výši a pokrátit až v přiznání k DPH za prosinec podle skutečných soukromých km? PHM se krátit nebudou, když bude jednatel PHM za soukromé km hradit?
Potřebujete si ověřit, jaké náležitosti má mít váš daňový doklad či na jaká pravidla při vystavování dokladů nesmíte zapomenout? Neztrácejte čas hledáním informací, máme pro vás chytrý checklist, který vás provede veškerými potřebnými náležitostmi. Nezapomeňte, že vlastnictví daňového dokladu se všemi náležitostmi je základní podmínkou pro uplatnění nároku na odpočet DPH . Vyzkoušejte náš chytrý checklist ještě dnes!
Společnost má pronajaty prostory od vlastníka budovy a část těchto prostor dále pronajímá - jde konkrétně o pronájem velké zasedací místnosti k různým školením a oslavám - zákazník si od společnosti objednává nejen pronájem, ale také catering vč. jídla a pití. Jídlo zajišťuje restaurace (DPH 12%), která to dodává hotové a společnost to přeúčtovává s určitou marží tomuto zákazníkovi (s DPH 21%). Zřídka zákazník požaduje také pití a čaje - tento sortiment standartně kupuje společnost jako občerstvení pro své obchodní partnery - účtuje tedy celý nákup na 513 - nedaňově a neuplatňuje DPH, protože dopředu neví, zda to "nespotřebuje" v rámci pronájmu. Jak tedy toto občerstvení, které má celé nedaňově může přeúčtovat daňově pokud bude část využita pro pronájem a přeúčtována v rámci pronájmu zákazníkovi a jaký vystavit daňový doklad z pohledu DPH, abych mohla uplatnit i část DPH a jak to celé zaúčtovat?
- Článek
I v tomto letním vydání pokračujeme seriálem věnovaným DPH u tuzemských obchodních transakcí. Tentokráte se věnujeme ustanovení o daňových dokladech, která jsou sice obsáhlá, ale myšlenkově nenáročná. Jsou tak vhodná i ke čtení u bazénu nebo někde na pláži pod slunečníkem.
- Článek
Ve druhé části příspěvku věnovaného daňovým dokladům podle zákona č. 235/2004 Sb. , o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZDPH “), se zaměřujeme podrobněji na jednotlivé typy daňových dokladů, jejich náležitosti ve vztahu k uplatňování odpočtu daně a také ve vazbě na kontrolní hlášení, a nakonec zmíníme pravidla pro uchovávání a zajištění věrohodnosti obsahu daňových dokladů.