Nebojte se digitalizace účetnictví

Vydáno: 3 minuty čtení

Je vaše účetnictví stále papírové? Právě nastává nejvyšší čas poohlédnout se po možnostech přechodu na jeho digitální formu! Transformace papírového účetnictví na elektronické je vhodná k prvnímu dni nového účetního období, takže máte celý podzim na to zvážit všechny možnosti - následující informace vám mohou pomoci se lépe zorientovat.

Úspora nákladů i času

Přechod z tradičně vedeného účetnictví na jeho digitální podobu s sebou přináší řadu úkonů a aktivit, které se mohou na první pohled jevit jako složité a finančně náročné. Nicméně jakmile identifikujete veškeré přínosy, které jsou spojeny s vedením digitálního účetnictví, velmi pravděpodobně zjistíte, že celý proces povede k úspoře nákladů i času.

Shrnutí výhod, nevýhod i procesu transformace účetnictví se věnuje Josef Horák ve svém článku.

 

Větší bezpečnost dat

Velkým přínosem je také zajištění mnohonásobně vyšší bezpečnosti dat, efektivnosti a rychlosti využití účetních informací.

Na otázky ohledně věrohodnosti, použitelnosti nebo správného způsobu archivace digitálních písemností vám odpoví článek Milana Vodičky.

 

Podpora digitalizace ze strany finanční správy

Dle vyjádření Ministerstva financí, potažmo Generálního finančního ředitelství, i finanční správa jednoznačně deklaruje, že digitalizace a elektronizace je cesta budoucnosti, tj. např. i uznávání e-faktur jako dokladů rovnocenných tradičním papírovým fakturám nestojí v cestě žádné legislativní ani faktické omezení z daňového nebo účetního pohledu. Více se dočtete v příspěvku Elektronizace a digitalizace v účetnictví od Petra Koubovského.

 

Elektronická komunikace s úřady

Digitalizace se netýká jenom vedení účetnictví, souvisí samozřejmě také s komunikací v elektronické podobě s nejrůznějšími institucemi, nejen při podávání daňových přiznání.

Přečtěte si o nejrůznějších možnostech zasílání písemností elektronicky od Miroslava Bully.

 

Rady našich expertů

Pokud vás zajímají odpovědi našich expertů na konkrétní situace, podívejte se na tyto zodpovězené otázky z oblasti digitalizace nebo pošlete vlastní dotaz přímo k nám do poradny!  

 

Související podcasty

  • Elektronická fakturace
    V tomto podcastu se dozvíte nejen její výhody, ale i nevýhody, a způsob, jak vůbec začít s elektronickou fakturací v praxi.
  • Elektronický podpis
    Zjistěte, jaký je přesný postup zřízení elektronického podpisu a jak jej implementujete do vašeho digitálního prostředí.
  • Kvalifikované časové razítko
    Poslechněte si, proč je vhodné doplnit elektronický podpis také o kvalifikované časové razítko při podpisu digitálních dokumentů, a jak můžete kvalifikované časové razítko implementovat do firemního prostředí.
  • Portál občana jako užitečný pomocník
    Seznamte se s možnostmi webového Portálu občana, což je velmi užitečný nástroj a bohatý zdroj celé řady informací, a přitom je k dispozici zcela bezplatně.