Zdanitelné plnění - strana 14

Vedu daňovou evidenci. Kdy odvést - odečíst DPH z faktur vystavených- přijatých v prosinci a zaplacených až v lednu příštího roku?
Vydáno: 31. 01. 2008
a)V prosinci 2007 jsme obdrželi zálohovou platbu za rezervaci ubytování, vystavili jsme daňový doklad k datu přijetí platby - uskutečněná plnění s DPH 5 % ( základ 4762,- + 238,- DPH 5 %). Rezervace ubytování je na období 9.2.2008-16.2.2008, tedy DUZP v r.2008 se sazbou DPH 9 %. Jaký bude správný postup při odpočtu zálohové platby ? Faktura bude na celkovou hodnotu ubytování např. 10 000,- + DPH 9 %, a odečteme předplatbu tj. mínus 4 762,- mínus 238,- Kč? b) ubytování je v období 29.12.2007 - 5.1.2008.Fakturu jsme vystavili v r. 2007 s DUZP 29.12.2007 s DPH 5 %. Nejsem si jistá jestli nemusíme rozdělit DPH na 5 % v r. 2007 a na 9 % v r.2009?
Vydáno: 31. 01. 2008
V prosinci firma plátce DPH prodala nemovitost (bude podléhat DPH - není splněna podmínka 3 let od nabytí nebo kolaudace).V kupní smlouvě se píše,že kupující nabude vlastnické právo vkladem tohoto práva do katastru nemovitostí.Na katastr bylo podáno 20. 12. 2007.V prosinci byla kupní cena zaplacena. Kdy nám vzniká povinnost přiznat DPH? Již ze zaplacené ceny v prosinci nebo až potvrzením z katastru o zapsání změny vlastníka?
Vydáno: 16. 01. 2008
Jsme společnost s ručením omezeným, která podniká jako projekční kancelář a stavební firma. Nejsem si jistá, jak postupovat při účetní uzávěrce na konci roku, máme totiž spoustu nedokončených zakázek, které je třeba nějak časově rozlišit. Zakázky jsou většinou vyfakturované dopředu (daňovým dokladem) a jejich dokončení je začátkem příštího roku, v příštím roce tak máme pouze náklady na danou zakázku. Nevím, zda na tyto doklady vytvářet v běžném roce dohadné položky nebo výdaje příštích období, nebo naopak celou rozpracovanou zakázku ocenit a zaúčtovat jako nedokončenou výrobu. Vím, že druhý způsob je asi správný, ale jedná se o dosti vysoké částky a zisk by se tak přesunul do následujícího roku. Dále pak u stavebních zakázek jsou fakturovány dílčí plnění, které jsou stanoveny dohodou a není předem jasné jaké práce zahrnují. Nejsem si pak jistá, jestli by nás FÚ nenařkl, že tímto přesouváme zisk jak se nám to hodí. Předání projektové dokumentace totiž není nijak zdokumentováno.
Vydáno: 19. 12. 2007
Společnost s ručením omezeným, plátce DPH, vede účetnictví, pořídila v roce 2004 automobil N1 na leasing. Při splátkách byla uplatňována DPH. V 9/2007 byl leasing doplacen a automobil odkoupen a zařazen do majetku firmy. Majitel firmy by chtěl z automobilu odstranit dělící přepážku a automobil v technickém průkazu přepsat z N1 na osobní. Jak postupovat s uplatněnou DPH z ceny automobilu? Je správné vrátit FÚ uplatněnou DPH, případně jak dlouhá doba musí uplynout, aby se uplatněná DPH vracet nemusela.
Vydáno: 19. 12. 2007
Jsme střední škola. Máme uzavřenu smlouvu o umístění mikrovlnného zařízení pro přenos signálu na naší střeše. Nájemné je stanoveno na 3 000 Kč ročně včetně energií. Jak ošetřit DPH? A jak o tomto účtovat?
Vydáno: 13. 12. 2007
Firma vedoucí daňovou evidenci chce zavést prodej dárkových poukázek na své zboží. Jak bude prodej této poukázky zákazníkovi zohledněn z hlediska daně z příjmů a DPH? V jakém období bude příjem ovlivňovat základ daně z příjmů, v období prodeje poukázky, nebo až v období skutečného odběru zboží? Z hlediska DPH, kdy bude toto zdanitelné plnění považováno za uskutečněné, dnem prodeje poukázky nebo dnem skutečného odběru zboží?
Vydáno: 04. 12. 2007
Jsme společnost s ručením omezeným, plátci DPH. Nakupuje od dodavatele (SRO, plátce DPH) kalendáře na rok 2008. Dodavatel požadoval zálohu na dodávku ve výši 50 %. Záloha byla zaplacena v červenci. Dodavatel nám odmítá vystavit daňový doklad k přijaté zálohové platbě a daňový doklad vystaví až po dodání kalendářů. Dle našeho názoru porušuje dodavatel zákon o DPH. Hrozí za to případně nějaký postih i naší firmě?
Vydáno: 04. 12. 2007
Společnost s ručením omezeným, plátce DPH, vede účetnictví, podléhá hlášení INTRASTAT a nakupuje zboží od firmy se sídlem v Rakousku. Do konce r. 2006 bylo na fakturách dodavatele uvedeno rakouské DIČ a částka v EUR bez DPH. Nyní však tento dodavatel (stále se sídlem v Rakousku), uvádí na fakturách DIČ přidělené v ČR a základ daně a DPH 19 % v EUR a také základ daně a DPH 19 % v CZK. Jedná se stále o pořízení z jiného členského státu? Když ano, tak do kterého řádku přiznání se bude uvádět základ daně a daň (kurzem přepočítané EUR, nebo částky uvedené na faktuře v CZK)? Nebo se o toto nejedná a odběratel si může uplatnit DPH jako by šlo o plnění z tuzemska? Týká se toto plnění též hlášení INTRASTAT?
Vydáno: 03. 12. 2007
Kdy přesně se požívá doklad o použití, jak se účtuje, jak má vypadat?
Vydáno: 28. 11. 2007
Vedeme účetnictví, poskytujeme prodej zboží a služby s tím spojené, u bytové výstavby účtujeme 5 %. Chci se zeptat, pokud zákazník uhradí na základě zálohové daňové faktury celkovou částku, vč. 5 % (při celkové částce mají slevu), k zdanitelnému plnění dojde např. v lednu 2008, kdy bude vystavena konečná faktura s odečtením zálohy, bude tedy na 0. Bude platit 5 %, když je smlouva uzavřena letos s 5% DPH, nebo se bude muset účtovat 9 % s odečtením zálohy 5 %, s tím nebudou zákazníci souhlasit.
Vydáno: 27. 11. 2007
Česká společnost s ručením omezeným nabízí klientům výlety. Tržby za tyto výlety účtuje: 315/602 1 000 Kč 315/343 50 Kč 5 % DPH. Celková částka ve výši 1 050 Kč je klientem dopředu zaplacena. Ve smluvních podmínkách je uvedeno, že při zrušení tohoto výletu, v některých případech, bude účtován storno poplatek (někdy i ve 100% výši, tj. v tomto příkladu 1 050 Kč) a tím nebudou vráceny zaplacené peníze klientovi. Jaký bude správný postup s DPH? Jak tuto operaci správně zaúčtovat?
Vydáno: 15. 11. 2007
V areálu jsou dvě firmy - společnost s ručením omezeným a akciová společnost (stejní majitelé). Je pouze jedno odběrné místo na el. energii. To je na a. s., ovšem i s. r. o. je napájeno přes toto místo. Zřídit oddělené odběrné místo by znamenalo velkou finanční investici. Může a. s. fakturovat dodávku el. energie s. r. o.? Dle informace ČEZu je na obchod s el. energií potřeba licence, kterou a. s. nemá. Pokud by a. s. přesto fakturovala, bude to finanční úřad napadat? Jakým způsobem situaci řešit?
Vydáno: 31. 10. 2007
Naše firma společnost s ručením omezeným, plátce daně, která vede účetnictví, se zabývá mimo jiné i komunikační činností, ke které má oprávnění dle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronické komunikaci dle § 7, 8 a 9. V rámci této činnosti si zřizuje vlastní lokální sítě, které prochází různými vlastníky pozemku. Vstup na pozemek se uskutečňuje na základě souhlasu o vstup na pozemek, smlouvy o budoucí smlouvě a zřízení jiné smlouvy. Jinou smlouvu může navrhnout podnikatel dle § 104 odst. 3 za jednorázovou úplatu např. 100 Kč/bm. Tuto částku obdrží vlastník pozemku, fyzická osoba nepodnikající, neplátce DPH. Může si naše firma tuto částku 100 Kč rozdělit na základ + DPH a při úhradě platby si uplatnit daň na vstupu?
Vydáno: 24. 10. 2007
Podnikatelé-fyzické osoby, jsou plátci DPH, vedou daňovou evidenci. Podnikatel X - člen sdružení, vložil nákladní automobil do sdružení. Sdružení vede daňovou evidenci, jejíž vedením je pověřen jiný člen sdružení Y. Lze uplatnit odpočet DPH z faktury na opravu automobilu, vystavené na podnikatele X s jeho DIČ, ve sdružení, kde všechny ostatní doklady mají DIČ podnikatele Y?
Vydáno: 20. 09. 2007
V případě postoupení (cese) smlouvy o finančním pronájmu z původního nájemce na nového nájemce nedochází podle výkladu MF při vypořádání za již zaplacené splátky ke zdanitelnému plnění (pokud se nemění leasingová společnost). Běžná praxe je však taková, že původní nájemce vystaví daňový doklad \\\"za postoupení leasingu\\\" základ + DPH. Chtěla bych vědět, zda novému nájemci hrozí nějaký postih v případě, že na základě tohoto daňového dokladu uplatní nárok na odpočet. Pokud ano, jak správně postupovat?
Vydáno: 23. 08. 2007
Žádám o kontrolu: Fa vystavená 50 000 Kč 311/602 0 Kč DPH pro úřad práce(ř. 530) Fa přijatá 11 900 Kč 518/321 včetně DPH (pro úřad práce) 10 000 Kč 518/321 jiné školení 1 900 Kč 343/321 (ř. 310,550) krácení DPH Fa celkem: 23 800 Kč. Jde mi o to, zda je částka vyfakturovaná za školu pro úřad práce bez DPH a částka za pronájem pro školu pro úřad práce bez DPH a ostatní částky na této faktuře máme krátit nebo se má celá částka krátit včetně úřadu práce (tedy DPH 3 800 Kč krátit)?
Vydáno: 20. 08. 2007
Naše firma nakupuje materiál potřebný k výrobě ze SRN. Jakým způsobem se promítnou naše platby v EUR do SRN v přiznání k DPH, na fakturách z Německa není DPH vyčísleno.
Vydáno: 17. 08. 2007
Společnost s ručením omezeným má se zaměstnancem uzavřenu pracovní smlouvu s tím, že mu poskytne motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely. V ustanovení § 6 zákona o daních z příjmů je uvedena částka 1 % vstupní ceny vozidla a dále je uvedeno, pokud ve vstupní ceně není zahrnuta daň z přidané hodnoty, pro účely tohoto ustanovení se o tuto daň zvýší. Zaměstnanec má za povinnost vést knihu jízd a zde evidovat počty ujetých km pro firemní a soukromé účely. Podle toho také hradí PHM, kterou mu společnost vyfakturuje a z této částky odvádí DPH. Má společnost za povinnost doodvádět nějakou další daň na výstupu s titulu pořízení osobního vozidla kategorie N1, tzn. uplatnila si plný nárok na odpočet daně? Setkala jsem se s názorem, že by mělo být odvedeno DPH z jakéhosi nájemného, kde kritérium je počet ujetých km pro soukromé účely? Kde v zákoně o DPH bych toto ustanovení našla, případně odkaz na 6. směrnici.
Vydáno: 17. 08. 2007
Jsme společnost s ručením omezeným, plátci DPH. Koupili jsme od polské firmy turecký materiál, který přijel z Turecka rovnou k nám do Čech. Naši celní deklaranti materiál proclili, vystavili JSD, na kterém jsme uvedeni jako příjemci (naše firma). Polská firma nám vystavila fakturu na materiál. Na základě JSD jsme vykázali tento nákup do přiznání k DPH jako dovoz na řádky 260, 340 celním kurzem dle JSD. Materiál byl ale špatné kvality, a proto nám polská firma vystavila slevový dobropis (bez DPH) na tento materiál. JSD zůstávají původní (bez oprav). Jak máme u tohoto dobropisu postupovat při vykázání DPH, jakým kurzem a do kterých řádků? Máme použít kurz původního plnění (tj. celní kurz uvedený na JSD) a ponížit o tento dobropis řádky 260, 340? A za které období (doručení dobropisu)?
Vydáno: 14. 08. 2007