Dovoz - strana 3

Plátce DPH pronajme mateřské společnosti ve Švýcarsku ojetý automobil na 1 rok a po ukončení pronájmu ho této společnosti prodá. 1. Jaký režim DPH bude uplatněn při prodeji automobilu? 2. Je nutné uskutečnit předání auta při prodeji v ČR, tzn. firma ho musí přivézt zpět nebo lze automobil předat při prodeji přímo ve Švýcarsku? Nevznikl by při druhé možnosti problém s DPH či nutnosti registrace k DPH? 
Vydáno: 16. 09. 2021
Firma (testovací a certifikační autorita) dělá certifikace (testy) různých materiálů (vzorků). Její zákazníci jsou i firmy ze 3. zemí (Čína, USA). Je třeba skrz DPH vykazovat přijetí materiálu (např. nějakého obalového materiálu), který firma v české republice testuje. Její fakturace je za službu (testování) movité věci (jedná se často o obaly). Po testech se materiál (má-li nějakou hodnotu) pošle často zpět 3. země. Jak to vykazovat pro účely DPH (a cla) je třeba toto řádně proclít a vykázat jako dovoz v DPH a při odeslání zpět jako vývoz (i když nedochází ke změně vlastnictví)?
Vydáno: 30. 08. 2021
Prosím o posouzení správného účtování DPH následující transakce. Právnická osoba, plátce DPH nakupuje zboží od plátce v Německu. Dopravu zajišťuje dodavatel. Odběratel nakoupil zboží pro slovenského zákazníka také plátce DPH a bylo převezeno z Německa rovnou na Slovensko. Německý dodavatel vystavil fakturu pro českého odběratele a ten ji zaúčtoval v režimu reverse charge. Následně vystavil fakturu na slovenského odběratele dle § 64 odst.1 - osvobozené plnění. Je toto řešení správné? Jaké potvrzení potřebuje Český dodavatel, aby prokázal FU, že zboží bylo dodáno na Slovensko.
Vydáno: 03. 08. 2021
Naše společnost je plátcem DPH v ČR a plánujeme nakupovat zboží z Běloruska s dodáním a celním odbavením v Polsku. Celní prohlášení bude vypracováno takovým způsobem, aby naše společnost byla uvedena jako příjemce. Náš klient je společnost, která je plátcem DPH v Polsku, bude samostatně vyzvedávat zboží v Polsku ze skladu. Pokud jsem to správně pochopila, od naší společnosti se bude vyžadovat registrace v Polsku, avšak není mi jasné, bude-li nutné každý měsíc podávat hlášení o DPH?
Vydáno: 01. 07. 2021
Nakupujeme zboží z Austrálie, u kterého probíhá proclení v Holandsku. V Holandsku proclívá zboží zástupce australské společnosti s platným DIČ NL. Na faktuře je uvedeno zboží a doprava z Austrálie do Holandska. Na tuto fakturaci vyměřuji DPH jako pořízení zboží z EU s uvedením DIČ: NL. Na další faktuře mi z Austrálie doúčtují dopravu z Holandska do České republiky. Tuto fakturu vystavují se zpožděním cca 3 týdny od dodání zboží. Jak u této faktury, na které je pouze doprava v rámci EU, ale je na ní uveden pouze australský dodavatel postupovat v rámci DPH?
Vydáno: 24. 06. 2021
Máme českou společnost, která nakupuje zboží v zemi mimo EU konkrétně v Číně. Následně zboží prodáme do země EU - Španělsko s tím, že přesun zboží je rovnou mezi Čínou a Španělskem. Všechny zúčastněné firmy jsou ve své zemi osobou registrovanou k dani. Zboží prodáváme bez dopravy, tu si zajišťuje odběratel sám. Fakturujeme do Španělska bez DPH. Dle názoru daňového poradce není ani přijatá faktura(z Číny) ani vydaná faktura do Španělska předmětem českého DPH a do přiznání k DPH, KH a případně souhrnného hlášení se vůbec neuvádí, protože vlastně nedochází k faktickému dovozu zboží, ale vše probíhá v ČR pouze papírově. Je tento postup správn ? V případě, že není v jakých řádcích DPH bychom měli tyto pohyby vykazovat? 
Vydáno: 30. 05. 2021
Česká firma A (dopravce, plátce DPH) uskutečnila na objednávku české spediční firmy B (plátce DPH) přepravu zboží. Nakládka proběhla ve Velké Británii (březen 2021) a vykládka v Rakousku. Jak je řešeno DPH? Firma A vystavila daňový doklad za přepravu s českou DPH (služba podle § 9, spediční firma není majitelem zboží). Spediční firma nesouhlasí a argumentuje § 69 (osvobození služeb vázaných na dovoz a vývoz). Jak by to bylo v opačném směru? Nakládka v Rakousku a vykládka ve Velké Británii.
Vydáno: 28. 05. 2021
Mám dotaz týkající se přijetí služby ze zahraničí ve vztahu k DPH. Tuzemská společnost, neplátce DPH, přijme službu od společnosti ze třetí země, neusazené v tuzemsku. V paragrafu 6l se píše, že osoba povinná k dani se stává identifikovanou osobou, pokud přijme zdanitelné plnění od „osoby neusazené v tuzemsku“, pokud se jedná mj. o poskytnutí služby. A osoba neusazená v tuzemsku může být jak z jiného členského státu, tak ze třetí země. Tím se česká společnost stává identifikovanou osobou a musí odvést z přijatého plnění DPH. Platí to i v případě, že společnost ze třetí země není plátce DPH a poskytnutím služby je pronájem nemovité věci, který je v tuzemsku osvobozený od DPH podle § 56a. Nájem nemovité věci je osvobozený od DPH, tak podle § 2 odst. 2 zákona o DPH by neměl být zdanitelným plněním, tudíž by to nemělo mít vliv na vznik identifikované osoby. Ale pokud by se jednalo o službu, která není osvobozená od DPH, dojde ke vzniku identifikované osoby? 
Vydáno: 27. 05. 2021
Klient obdržel fakturu od dodavatele z Ruska na zboží. Od dodavatele máme informaci, že zboží vyrábí v Litvě a z Litvy zboží také odesílá. Na faktuře, ale není litevské DIČ, ani jiný údaj o sídle v Litvě. Jak tedy vyřešit tuto fakturu z hlediska DPH? Případně jaké dokumenty, údaje požadovat po dodavateli? Tento měsíc nám stejný dodavatel zboží zaslal z Ruska přes německý sklad, kde pravděpodobně bylo zboží procleno dodavatelem. Jaké je řešení tohoto případu z hlediska DPH?
Vydáno: 25. 05. 2021
Klient s.r.o., plátce DPH, nakoupil náhradní díly na automobil na ebay. Zboží za 123,40 USD, náklady na dopravu 33,33 USD, dovozní poplatky 38,87 USD = celkem tedy uhradil 195,60 USD. Na tento dovoz neexistuje JSD. Prodávající je z USA. Uvedu částku v USD v přepočtu na CZK v přiznáních na řádcích 7 a 43, i když nemám JSD? 
Vydáno: 20. 05. 2021
Klient - s. r. o., plátce DPH, nakoupil náhradní díly a doplňky na automobil na Amazon. Nakupuje za USD i EUR, ani jeden tento nákup neprošel celnicí, není k němu JSD. Ani na jeden nákup není daňový doklad, jen objednávky a potvrzení plateb. Na těchto dokladech je uvedeno: "This is not a VAT invoice". Jak mám postupovat ohledně DPH a mohu účtovat tyto náklady jako daňově uznatelné?
Vydáno: 20. 05. 2021
1. případ: Česká společnost, plátce DPH, nakoupila zboží od švýcarské společnosti, plátce DPH. Zboží bylo do Čech zasláno z Rakouska rakouskou společností. 2. případ: Česká společnost, plátce DPH, nakoupila zboží od francouzské společnosti, plátce DPH. Zboží bylo do Čech zasláno ze Švýcarska švýcarskou společností. Jak bude česká společnost v obou případech řešit otázku DPH?
Vydáno: 19. 05. 2021
  • Článek
Velká Británie k 31. 1. 2020 ukončila své členství v Evropské unii (EU) a v souladu s dohodou o vystoupení se tak stala od 1. 2. 2020 třetí zemí. V dohodě o vystoupení Velké Británie z EU bylo sjednáno přechodné období, které trvalo do 31. 12. 2020. V něm se na Velkou Británii vztahovalo veškeré právo EU a vzájemný obchod dočasně probíhal na základě pravidel vnitřního trhu EU. Z hlediska uplatňování DPH tedy ještě nedošlo po dobu přechodného období k žádným změnám, tj. pro Velkou Británii platila při obchodování se zbožím a při poskytování přeshraničních služeb stejná pravidla jako pro ostatní členské státy EU, jak také potvrdila informace GFŘ zveřejněná koncem ledna 2020 na webových stránkách finanční správy (viz https://www.financnisprava.cz/cs/dane/novinky/2020/danove_dopady-BREXIT-10324 ).
Vydáno: 19. 04. 2021
DPH u dovozu ze třetí země a následného prodeje v maloobchodě v ČR - režim neplátce DPH: Bude importérovi vyměřena daňová povinnost k DPH, která se hradí současně s celním dluhem? - režim plátce DPH: Jaká bude u takového dovozu výsledná daňová povinnost k DPH u měsíčního plátce, když hodnota dovezeného zboží vč. DPH bude 1210 Kč (samovyměřené DPH) a hodnota zboží prodaného v maloobchodě vč. DPH bude 2420 Kč a jaký bude výsledek v přiznání k DPH pro takový měsíc, ve kterém dovezené zboží neprodá?
Vydáno: 07. 04. 2021
Jsme s. r. o., plátci DPH, a dnes nám dorazilo zboží i faktura (bez VAT) z VB (taky plátce). Celkem za 6 000 Kč. Tzn. udělám reverse charge - řádek v přiznání k DPH 7 a 43. Je to prosím tak? A ještě bych měla otázku ke clu. Měla jsem za to, že clo řeší přepravní společnost (zboží nám dodalo DPD) - zatím nás ale nikdo nekontaktoval, žádný dokument jsme neobdrželi. Mám to nějak řešit nebo ne?  Doplnění dotazu: K faktuře z Velké Británie nám přišla informace, že pod poplatky, kterou jsou v ní vyúčtovány, se kryje i dovozní poplatek účtovaný GSP. Může to tedy souviset s tím, že nám nebylo vyměřeno clo?
Vydáno: 26. 03. 2021
Malé s. r. o., neplátce DPH, nakoupilo zboží z Číny ve výši 280 000 Kč. Musí se toto s. r. o. stát plátcem DPH nebo identifikovanou osobou? A jak zaúčtovat?
Vydáno: 19. 03. 2021
Jsme česká s. r. o., v ČR plátce DPH, která vyrábí a prodává sáčky do vysavačů. Dne 11. 3. 2021 jsme dovezli z Turecka respirátory (filtrační masky FFP3), které budeme prodávat a na které se vztahuje prominutí DPH při jejich prodeji do 3. 6. 2021. Z Turecka dovážíme také již zmíněné sáčky do vysavačů nebo materiál na výrobu těchto sáčků a tento nákup vykazujeme v přiznání k DPH jako dovoz zboží na řádku 7 a současně na řádku 43, protože máme nárok na plný odpočet DPH. Budeme stejně tak vykazovat v přiznání k DPH i tento dovoz respirátorů, tedy na ř. 7 a ř. 43 nebo je potřeba tento nákup vykázat v jiných řádcích v přiznání k DPH v souvislosti s prominutím DPH? Chceme následně tyto respirátory prodávat různým eshopům (tedy ne konečným spotřebitelům) a tento prodej musíme fakturovat tedy s DPH 0 % nebo 21 %? A bude také DPH 0 % i u balného nebo dopravy těchto respirátorů při prodeji nebo tyto náklady (balné, doprava atd.) budou zatíženy DPH 21 %? A do jakého řádku v přiznání k DPH máme vykázat prodej těchto respirátorů, u kterých je prominuto DPH? 
Vydáno: 15. 03. 2021
Jsme s. r. o., plátce DPH. Dovážíme zboží z Velké Británie. Přepravcem zboží je firma UPS, která na základě plné moci zajistila pro s. r. o. proclení zboží (JSD-volný oběh, konečné proclení). Od přepravce jsme obdrželi daňový doklad (Importní faktura). Na této faktuře je uvedeno datum importu, číslo zásilky, hodnota zásilky, celní identifikace, směnný kurz a vyčíslení cla. Můj dotaz je, zda můžeme tento doklad použít pro zaúčtování DPH nebo potřebujeme doklad přímo od celního úřadu. Můj druhý dotaz se týká základu DPH. Jako plátce jsme povinni přiznat DPH a zároveň máme nárok na odpočet. Přijaté plnění bude použito pouze pro ekonomickou činnost. Do základu daně pro DPH bude v tomto případě vstupovat hodnota zboží, která je uvedena na daňovém dokladu od přepravce + celní poplatky? Na kterých řádcích daňového přiznání vykazujeme?
Vydáno: 10. 03. 2021
Jsem OSVČ, plátce DPH. Pro svou ekonomickou činnost nakupuji zboží v Číně. V JSD - část výpočet poplatků ř. 47 je uvedena částka cla. Zboží (uhrazeno předem) mi doručuje DHL domů s fakturou za služby DHL (úhrada faktury hotově), v které je vyčísleno clo (stejné jako na JSD ř. 47) a zajištění platby celních poplatků (základ daně + 21% sazba DPH). Částka celních poplatků není uvedena na JSD ř. 47. Jak správně vše vyměřit a nárokovat DPH?
Vydáno: 06. 03. 2021
Jak zaúčtovat dovoz zboží na přelomu roku? Společnost s r. o., plátce DPH, vozí ze třetí země čističky vzduchu. Minulý rok zboží dorazilo k 28. 12. 2020 na letiště, procleno bylo ale až 4. 1. 2021. Do kterého účetního období zaúčtovat fakturu? Účtovat do roku 2020 MD 504/D 321 následně k 31. 12. 2020 MD 139/D 504, i když bylo procleno až 4. 1. 2021?
Vydáno: 05. 03. 2021