Reklamace

Česká společnost, plátce DPH vyvezla zboží do třetí země, toto plnění vykázala jako standardní vývoz, kde potvrzení o výstupu z EU bylo prokázáno celním úřadem. Zákazník následně reklamoval kvalitu zboží a po diskuzi s ním jsme se rozhodli mu dodatečně poskytnout slevu 20 %, na tuto slevu jsme vystavili opravný doklad. Máme tento doklad/transakci nějak zahrnout do přiznání k DPH, např. do kolonky vývoz s minusem? 
Dodavatel z EU (oba jsme plátci DPH, my z ČR) nám doručuje zboží a při přepravě se nám ztratilo několik kusů zboží. Ztracené kusy reklamujeme/nárokujeme u přepravní společnosti a čekáme na verdikt. Chápu, že když nám přepravní společnost reklamaci uzná a vykompenzuje nám ztracené zboží, tak si můžeme dát tuto částku do mank daňových. V opačném případě, v neuznané reklamaci, bohužel budeme muset dát do mank nedaňových. Uvažuji správně, že ano? Ale jak to bude s vykázáním DPH vůči dodavateli? Dodavatel chce pochopitelně zaplatit celkovou částku a přijaté zboží na sklad účtuji v systému reverse charge. Daň uplatňována na vstupu i výstupu. Ale co u tohoto ztraceného zboží? Zde také uplatním reverse charge? Anebo jak tuto částku správně promítnout v účetnictví co se týče DPH?
Dodavatel, plátce DPH, v roce 2019 fakturoval zboží odběrateli. Ten zboží reklamoval. K vyřízení reklamace došlo až v roce 2025. Dodavatel vystaví dobropis na vyřízenou reklamaci. Bude dobropis v roce 2025 na reklamované zboží vystavený s DPH?
Živnostník, plátce DPH, prodávající přes e-shop dětské zboží, chce ukončit živnost. Na zboží má 2 roky záruku. Když už není živnostník, jak postupovat při reklamci zboží? Jak se vypořádat s tou situaci vůči klientovi? 
Kupující reklamoval zboží po 4 letech (5 let záruční doba). Dodavatel reklamaci uznal. Reklamované zboží převzal a dodal nové. Dodavatel vystavil účetní doklad – dobropis bez DPH a zároveň účetní doklad – fakturu bez DPH na stejnou částku. Částky započetl. Je to správně? Jak se máme zachovat k našemu zákazníkovi? Stejně? Domnívali jsme se , že se jedná o dva účetní případy. Dobropis po 3 letech bez DPH a nový daňový doklad na nové zboží s DPH. 
Po předání díla dle smlouvy o dílo je zákazníkem uplatněna reklamace a žádá odstranění závad, které následně shledal na dodávce zařízení. Dodavatel má již uzavřenou původní zakázku a nově mu vznikají náklady spojené s cestou k zákazníkovi, kdy se jede podívat na možné závady a domlouvat další postup. A dle dohody i další náklady spojené s odstraněním závad. Jak práce, tak nově dodané díly, materiál. Jak správně postupovat, aby všechny tyto náklady byly daňově prokazatelné, když už nebude následovat další fakturace? Stačí emailová komunikace se zákazníkem, otevření nové reklamační zakázky a zde sledovat náklady spojené s reklamací?
Zboží bylo prodáno jako sestava obsahující několik částí (PC, stojan, klávesnice, displej, software atd.) Na faktuře je vyfakturovaná cena za sestavu např. 139 000,-. Zákazník k faktuře obdržel dodací list, s rozpisem dodaných částí sestavy (bez rozpisu cen). Nyní byl reklamován pouze kus této sestavy (PC). Od našeho dodavatele obdržíme dobropis na tento PC. Odběratel od nás obdrží úplně jiný PC, který nakoupíme od našeho jiného dodavatele. Jak máme postupovat vůči našemu odběrateli co se týče dobropisu? Opravný daňový doklad vystavit pouze na část ceny faktury a vyfakturovat nový PC?
Dobrý den, jsme s.r.o. , plátce DPH a zabýváme se prodejem motocyklů. Zákazníkovi (fyzické osobě) bude z naší strany s.r.o. uznána reklamace motocyklu z důvodu vysoké poruchovosti a bude mu dobropisována celá prodejní cena motocyklu (cena bez DPH + 21% DPH). Jak bude tato situace z pohledu DPH u naší s.r.o., můžeme u vystaveného dobropisu u reklamace uplatnit odpočet DPH (tj. cena bez DPH +21% DPH) nebo dobropis bude vystaven na celou původní prodejní cenu s DPH 0%?
Naše společnost vyrobila kosmetický přípravek a prodala jej odběrateli v Maďarsku (plátce DPH). Zákazník následně zboží reklamoval-kosmetický přípravek po otevření zapáchá. Otevřeli jsme kontrolní produkt a potvrdili, že opravdu přípravek zapáchá. Odběratel má samozřejmě nárok na vyřešení reklamace. Můžeme postupovat takto, aby pro nás bylo daňově účinné coby účetní náklad? 1. požádáme odběratele o vystavení likvidačního protokolu a zabezpečení likvidace v Maďarsku 2. požádáme odběratele o vystavení faktury, kdy nám bude fakturovat náklady na likvidaci a hodnotu zlikvidovaného zboží? Nebo musíme přivézt zboží zpět do České republiky, následně vystavit opravný daňový doklad a zlikvidovat v České republice? Tento druhý postup se prodražuje náklady na dopravu.
  • Článek
Současně je třeba mít na zřeteli, že pokud by stěžovatelka bývala zpětně podnikla kroky k nastolení rovnováhy v hodnotách vzájemných protiplnění, jak bylo vytknuto žalovaným, byl by takový postup signálem její prvotní dobré víry v absenci podvodného charakteru transakce.
  • Článek
S novým rokem obvykle (ne)přichází různá předsevzetí. Pokud se zaměříme na profesní život, předsevzetí by se asi vázalo k minimalizaci, či nejlépe naprosté absenci chyb. Smiřme se s tím, že bez chyb se profese účetních a daňových specialistů asi neobejde. Nebudeme dokonalí, snažme se však být alespoň o malý kousek lepší. Následující řádky mají za úkol upozornit na časté chyby v účetnictví, na dani z příjmů a DPH u podnikatelských subjektů. Úkolem není probrat celé spektrum všech možných omylů, ani podrobně vysvětlit správný postup, ale upozornit na vybrané problematické situace a poučit se z chyb, které se již staly jiným.
  • Článek
Nesrovnalosti mezi obchodními partnery, kdy například odběratel neobdrží majetek v ujednaném množství, kvalitě, ceně nebo majetek chybí, případně byl zničen, se řeší zpravidla formou reklamací. Nesrovnalosti ve vztazích mezi odběrateli (kupujícími) a dodavateli (prodávajícími) jsou řešeny v různých právních předpisech.
  • Článek
NÁHRADNÍ DÍLY V ZÁRUCE Dagmar Masná Budeme TNT službou posílat do Izraele náhradní díly na pásové pily. Jde o reklamaci v záruční době. Izraelská firma nám je nebude platit,...