Daňové přiznání 2024
Přiznání k dani z příjmů za rok 2024 je letos potřeba podat do:
- úterý 1. 4. 2025 – základní lhůta;
- pátku 2. 5. 2025 – lhůta pro přiznání v elektronické podobě;
- úterý 1. 7. 2025 – lhůta pro daňová přiznání podaná daňovým poradcem na základě plné moci.
Máme pro vás to nejdůležitější, co potřebujete znát k sestavení daňového přiznání za rok 2024, včetně příkladu vyplněného přiznání i přehledu aktuálních slev a zvýhodnění.
Účtová osnova 2025
Aktualizovali jsme Účtovou osnovu pro podnikatele! Nově tu najdete informace platné k 1. 1. 2025:
- výklad všech účtových tříd a skupin,
- účetní souvztažnosti,
- daňové dopady operací na jednotlivých účtech,
- popis nejčastějších chyb, na které byste si měli dát pozor,
- vzory účetních dokumentů od cestovního příkazu až po rozvahu.
Daně a pojištění
- Článek
V článku se zaměříme na daňové otázky související s prodejem nemovitých věcí. S využitím příkladů si blíže rozebereme podmínky pro osvobození příjmů z prodeje nemovitých věcí a následně pak vlastní zdanění příjmů z prodeje, pokud nejsou splněny podmínky pro osvobození těchto příjmů od daně z příjmů.
Účetnictví
- Článek
E-commerce neboli elektronický obchod je novodobá možnost podnikání, kdy v podstatě kdokoli může začít podnikat odkudkoliv, aniž by potřeboval fyzicky či hmatatelně něco mít. Vše se totiž odehrává online na internetu. A nejedná se pouze o prodej zboží, ale i o poskytnutí služeb. Výhodou e-commerce, konkrétně u prodeje zboží, je, že zde stačí nízký kapitál k tomu, aby si podnikatel mohl otevřít svůj online obchod. V souvislosti s e-commerce se podíváme i na aspekty DPH v rámci Evropské unie. E-shopy mají obrovský objem transakcí, proto je nutné dbát na větší pozornost na správné nastavení systému nejen kvůli platebním branám, ale i režimu OSS. Právě režim OSS umožňuje zjednodušené odvádění DPH u mezistátního prodeje, což může být pro provozovatele e-shopů administrativně vstřícnější.
Otázky a odpovědi
Právnická osoba s. r. o., neplátce DPH: Je možné/reálné do firmy pořídit ojeté vozidlo cca do 600 000 Kč, které by pro firemní účely bylo používáno maximálně do 50 % a reálně patrně ještě méně? Zbytek by bylo jaké benefit pro soukromé použití jednatelem, jednatel je odlišná osoba od společníka. Vozidlo by používal pouze jednatel, který není zaměstnancem, má pouze smlouvu o výkonu funkce. Jak by se takové vozidlo ve firmě účtovalo? Předpokládám by bylo zařazeno jako dlouhodobý majetek s odpisováním? Jakým způsobem by se ale v účetnictví účtovalo ono firemní / soukromé použití? Je reálné soukromé použití vozidla v majetku firmy účtovat třeba na účet 549, či obdodbný? Jakým způsobem by se započtetlo 1 % hodnoty vozidla do příjmů jednatele, když za výkon funce nepobírá odměnu, pouze jsou mu propláceny paušální náhrady za použití jeho majetku pro potřeby firmy? Nebo by bylo potřeba nějak upravit smlouvu o výkonu funkce?
Aktuality
Nedávná studie agentury PAQ Research a Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí ukazuje, že skutečné výdaje živnostníků jsou výrazně nižší než výdajové paušály, které uplatňují. Tento rozdíl je největší u kancelářských profesí s vysokými příjmy a nízkými náklady, jako je IT.
Nařízení proti odlesňování (EUDR) je platnou legislativou EU, která nabude použitelnosti (účinnosti) od konce tohoto roku. Každý, kdo obchoduje s danými komoditami a výrobky z nich na vnitřním trhu EU, případně je dováží nebo vyváží, musí plnit povinnosti dané tímto nařízením.
Ústavní soud zamítl návrh na zrušení části zákona o auditorech, který umožňuje pozastavit auditorskou činnost společnosti v případě zahájení trestního stíhání pro úmyslný trestný čin.
Evidujete nedobytnou pohledávku, kterou jste marně aktivně vymáhali, a nevíte, zda můžete snížit odvedenou DPH? Co vše musíte splnit, abyste opravu mohli provést? A jak to udělat?