Daně spotřební

Společnost podala v roce 2025 na základě kontroly celního úřadu dodatečná daňová přiznání (daňová povinnost) za spalování plynu za roky 2022 a 2023. Tyto částky zaúčtovala na účet 538. Budou tyto náklady za dodatečná daňová přiznání (2022, 2023) v roce 2025 daňově účinným nákladem?
S.r.o. se zabývá prodejem cigaret. Jak správně účtovat o spotřební dani, která je odváděna formou "nákupu" tabákových nálepek? Návrh 1: 1. Výměr Celní správy na pořízení nálepek: 213 x 345 2. Úhrada: 345 x 221 3. Spotřeba (nalepení na krabičky): 538 x 213. Vystavené faktury na prodej jsou účtovány: 311 x 604 + 311 x 343 , kde hodnota na DAL 604 obsahuje i spotřební daň. Proto by mi připadalo správnější (věrný obraz): Návrh 2: 1. Výměr Celní správy na pořízení nálepek: 213 x 345 2. Úhrada: 345 x 221 3. Spotřeba (nalepení na krabičky): 604 x 213. Asi nestandardní, ale připadá mi, že takto nebudou zkreslovány (nadhodnoceny) výnosy na ú 604. Nedokážu totiž účtovat na vystavených fakturách 311 x 604, 311 x 213, 311 x 343, což by bylo asi nejsprávnější. Prosím, jak správně účtovat?
Česká společnost, plátce DPH, se zabývá dovozem a vývozem zboží. Předmětem dovozu má být aditivum HS Cod: 3811 9000 z Německa. Toto zboží bude řádně procleno celním deklarantem v České republice a následně bude exportováno do Turecka. Česká republika bude pouze tranzitní zemí a zboží nebude vpuštěno do volného oběhu. Má tato společnost povinnost se přihlásit ke spotřební dani v České republice, pokud s tímto zboží pouze obchoduje?
Jsme společnost provozující bioplynovou stanici. V únoru 2025 jsme obdrželi výzvy k podání dodatečného přiznání na daň ze zemního plynu a některých dalších plynů podle zákona č. 261/2007 Sb. za jednotlivé měsíce roku 2022 a 2023. V letech 2022 a 2023 jsme platili daň z plynu podle výkazu ERÚ-E1 z vlastní spotřeby. Podle informace zaslané nám celním úřadem v listopadu 2023 má být daň počítána z celkové produkce tepla spočítaného podle účinnosti kogenerační jednotky. Tato informace dále obsahovala i modelový příklad správného stanovení daně z plynu, odkaz na stanovisko na stránkách celní správy č. j. 50158/2023-900000-231 (zveřejněné 25 . 10. 2023) a také oznámení, že „ve smyslu nově zveřejněného stanoviska bude celní úřad postupovat vůči subjektům od zdaňovacího období leden 2024“. V telefonickém dotazu, kde jsme se odvolávali na zprávu z listopadu 2023 a výše uvedené sdělení, nám bylo řečeno, že má celní úřad v těchto případech postupovat retrospektivně. Existuje možnost, že bychom doplatky na této dani, které budou doměřeny a zaplaceny na základě výzev v r. 2025, zaúčtovali do nákladů roku 2025? Nebo je nutné (i za výše uvedených skutečností) účtovat v r. 2025 na účet 426 (popř. jako nedaňový náklad tř. 5) a podat dodatečné daňové přiznání k DPPO za r. 2022 a r. 2023 na nižší daňovou povinnost?
Limity k zajištění pro daňový sklad u spotřební daně z: minerálních olejů lihu piva vína a meziproduktů tabákových výrobků surového tabáku zahřívaných tabákových výrobků
  • Článek
Články 2 , 250 a 273 směrnice 2006/112/ES musí být vykládány v tom smyslu, že členský stát může uložit DPH na částky dodatečně stanovené daňovými orgány z titulu spotřební daně z plynového oleje jako sankce za nedodržení režimu celního dohledu.
Pronajímaná nemovitost, která není zařazena do obchodního majetku, je vytápěná zařízením na topný olej. Příjmy z pronájmu jsou zdaňovány v § 9 ZDP. Jak přistupovat k vrácené spotřební dani z topného oleje? Bude se jednat o příjem, který se má zdaňovat v § 9 jako příjem v souvislosti s pronájmem nebo v § 10 jako ostatní příjem?
  • Článek
Pokračujeme v představování ukončených příspěvků řešených na Koordinačním výboru (dále jen „KooV“). Jde o léty osvědčená a uznávaná odborná projednání problémů předestřených daňovými poradci, k nimž se vyjadřují zástupci finanční správy, hlavně Generálního finančního ředitelství (dále jen „GFŘ“). Z praktického hlediska mají dvě hlavní přednosti: a) potvrzené závěry lze považovat za bezpečné řešení, které zřejmě finanční úřady nezpochybní, b) odborné názory nepadají z nebe, ale jsou věcně odůvodněné, takže nabízejí argumentační oporu řešení obdobných sporů a je vidět i logika uvažování poradců i správců daně. Koordinační výbor se koná obvykle co dva měsíce a příspěvky jsou zveřejňovány na https://www.financnisprava.cz/cs/dane/prispevky-kv-kdp/zapisy-z-jednani .